تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۸۳۷۸
ضرغامی در مسجد مقدس جمکران:

مراسم های مذهبی را پخش نکنیم دشمن مسجد ضرار می سازد

مراسم های مذهبی را پخش نکنیم دشمن مسجد ضرار می سازد
عزت‌الله ضرغامی عصر دیروز(۹ اردیبهشت) در مراسم افتتاح استودیوی پخش ‏زنده جمکران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند در قرآن بر تعاون و همکاری جمعی تاکید کرده و به کسانی که به این امر اهتمام داشته باشند وعده بهشت را داده است.

وی با بیان این که کار جمعی همواره نتیجه بخش خواهد بود، تصریح کرد: نیاز اصلی امروز ما وحدت کلمه واتحاد است، علت بسیاری از مشکلات و مناقشاتی که در جامعه وجود دارد از نداشتن اتحاد و همدلی است.

ضرغامی بیان داشت: در شرایط کنونی باید ابتدا نیازهای جامعه را شناسایی کنیم و بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کنیم، به عنوان مثال تبیین گفتمان انقلاب اسلامی نیاز اصلی ما نیست، بلکه مهمترین چیزی که باید به آن توجه شود همین مسئله اتحاد است.

اتحاد مدیران قمی در سطح خوبی قرار دارد

وی با اشاره به این که سطح همکاری و همدلی مدیران استان قم در همه رده ها، در وضعیت خوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این اتحاد و تعامل قوی بین مدیران یک نعمت است و مردم و مسئولان قم باید قدر این نعمت را بدانند.

ضرغامی عنوان داشت: راه اندازی استدیوی جمکران با هدف استفاده از ظرفیت های مهم این محل معنوی و انعکاس آن برای همه علاقه مندان به خاندان اهل بیت(ع) بخصوص حضرت صاحب الامر(عج) صورت گرفته است.

رئیس سازمان صدا و سیمای کشور گفت: در حال حاضر تعدادی فرستنده مستقل در قم نصب شده است که با این وجود امکان دریافت شبکه های الکوثر، سحر و نسیم را در این شهر به راحتی امکان پذیر کرده است.

ارتقای معنویت و سطح فرهنگی مردم مهمترین مزیت رسانه ملی

وی با اشاره به این که یکی از وظایف رسانه ملی ایجاد فضای معنوی گسترده در سطح کشور است، ابراز داشت: مزیت کار در رسانه ملی نسبت به شبکه های ماهواره ای این است که فضای خوبی برای پرداختن به معنویت و ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم در اختیار داریم.

ضرغامی افزود: به عنوان مثال پخش برنامه های مراسم شب های قدر از حرم های مطهر، امامزادگان، مساجد و محافل مذهبی موجب حضور گسترده مردم می شود.

مراسم های مذهبی را پخش نکنیم دشمن مسجد ضرار می سازد

وی اظهار داشت: عده ای به اشتباه گمان می کنند پخش مستقیم مراسمات دینی و مذهبی موجب خالی شدن مساجد و تکیه ها می شود، در صورتی که اگر به این شکل عمل نکنیم دشمنان در مقابل مسجد ضرار دیگری برپا خواهند کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان بیان داشت: مسجد مقدس جمکران به دستور حضرت ولیعصر(عج) احداث شده و خدمت به زائران و مجاوران آن را افتخار خود می دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش استاندار قم نیز در این مراسم اظهار داشت: این استودیو مانند شمیشر دولبه ای است که در صورت پخش برنامه های مناسب و درشأن حضرت ولیعصر(عج) فرصتی مغتنم و در صورت عدم کیفیت برنامه ها برای مردم ناراحت کننده خواهد بود.

وی با بیان این که استودیوی مسجد مقدس جمکران باید بتواند با شبکه های ماهواره ای رقابت کند، بیان داشت: در دیداری که با هیاتی از سوی سید حسن نصرالله لبنان داشتم، این هیات از من خواستند؛ بر شبکه های ماهواره ای که از قم تامین و تغذیه می شوند یک کنترلی اعمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش خاطرنشان کرد: قم مرکز تولید معارف اهل بیت(ع) و ارزش های اسلامی است و رسانه ملی نقش مهمی در ترویج و انعکاس این معارف و ارزش ها در سراسر جهان دارد.
مرجع : خبرگزاری شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما