تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۸۳۰۴

شعر آئینی وصف حال تاریخ و بزرگان دینی است

شعر آئینی وصف حال تاریخ و بزرگان دینی است
زین العابدین آذرارجمند، مسئول انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود از برگزاری جلسات بررسی شعر آئینی در مدح و مداحی به اهتمام انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه نقش شعر آئینی در غنای فرهنگی را نمی توان نادیده انگاشت چرا که شعر آئینی، در تمام جوامع و دین های مختلف وجود دارد، افزود: شعر آئینی وصف حال تاریخ دین و بزرگان دین است و شعر آئینی و مذهبی جایگاه ویژه ای در میان مخاطبان مخصوصا عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.

شعر آئینی در قالب های مختلف

مسئول انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود تصریح کرد: شعر آئینی و مذهبی، پیش از انقلاب و در طول تاریخ تشییع در قالب های مختلف شعری (غزل، مثنوی، ترجیع بند، ترکیب‌بند، نوحه و ...) سروده می شد و امروز در قالب‌های مختلف حتی شعر سپید نیز سروده می شود.

آذرارجمند اظهار کرد: در این جلسات قصد داریم با حضور پیشکسوتان، مداحان و شاعران، هم به شرح شعر آیینی، شعر مذهبی و شعر دینی پرداخته شود و هم شاعران حاضر در جلسه شعرهای خود را بخوانند و اشعار مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

به گفته مسئول انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود؛ جلسات بررسی شعر آئینی در زمینه مداحی هر دو هفته یک بار روزهای سه‌شنبه، از ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات این اداره، واقع در پارک فجر، جنب فرمانداری شهرستان برگزار می شود که نخستین جلسه روز گذشته، ۲ اردیبهشت  برگزار شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما