تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۴
۰
کد مطلب : ۱۸۲۸
یک سایت عربی منتشر کرد؛

تصاویر سجده یک اسب در حسینه ای در بحرین

تصاویر سجده یک اسب در حسینه ای در بحرین
به گزارش خیمه، سایت " البیان الریاضی" دو تصویر از اسبی منتشر کرده که در حال سجده است و مدعی شده است که مکان این سجده یکی از حسینه های کشور بحرین است. 

سایت "البیان الریاضی" در توضیحاتی که در ابتدای این خبر با تاکید بر این که در این موضوع شکی نیست، تصریح کرده است:«اهل بیت(ع)، معدن معجزه هستند و معجزات آنها قابل شمارش و گردآوری نیست».

در سالهای اخیر شاهد اخباری مشابه همچون «ورود سگ به حرم امام رضا(ع)» ، «مسخ یک دختر هلندی» ، «زن پلنگ نما در قم » و ... نیز بوده ایم.

هر چند پدیده های مذهبی بسیار پیچیده اند و ارائه نظر قطعی مبنی بر ابطال و یا صحت آنها امکان پذیر نیست.اما تسری در برخی از این پدیده های به ظاهر مذهبی باعث شکل گیری هویتی بی محتوا اما شکیل می شود. تسری به معنی شاخ و برگ دادن به پدیدهای مذهبی است که باعث آسیب و رواج خرافات می شود. در این موارد محتوای درستی پدیده مورد توجه نیست اما به دلیل این که به هویت تبدیل شده است نمی توان از ترویج آن به صورت مستقیم پیشگیری کرد.

قطع نظر از درستی یا نا درستی اخباری از این دست آنچه مهم  است توجه به اصل دین و پرهیز از مبنا قرار دادن شاخ و برگها و خرافات است .

برای بررسی بیشتر این پدیده و اخبار مشابه،نظرات تنی چند از صاحب نظران را در این زمینه جویا شده ایم که به زودی منتشر می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

man be mojeze va lotfe masomin eteghad daram amma inha faghat kh_orafati ast ke mikhan zehne shiaro bijahat mashghol konan
سجده برای غیر خدا چه معصوم باشد چه غیر معصوم، از مصادیق بارز شرک است و امکان ندارد حیوانی که بنا بر آیات قرآن تسبیح خداوند می گوید مشرک باشد. شرک تنها مخصوص انسان هایی است که از حیوان هم بدترند.
اينها براي خودشان مسئله ميسازند ....
بدون شک ائمه معجزه دارن اما اونها هیچ وقت خود را به تمسخر نخواهند گرفت واین خبر از عربها بعید نیست