تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۹۴۲
حجت الاسلام مرتضی وافی:

اثبات حقانیت اهل بیت(ع) با جریان های نامتعارف، خطرناک است

اثبات حقانیت اهل بیت(ع) با جریان های نامتعارف، خطرناک است

حجت الاسلام مرتضی وافی در واکنش به انتشار اخباری در خصوص سجده اسب در یکی از حسینیه های بحرین به خبرنگار خیمه گفت: اتفاقاتی در دوره ما دارد می‌افتد که بر فرض افتادن، به جای اینکه نقل این مطالب غلو در شأن ائمه باشد، تصغیر شأن آن‌هاست نه غلو.

وی خاطر نشان کرد: جریان پناه بردن سگ به آستان امام رضا(ع)، جریان سجده اسب در یکی از حسینیه‌ها، جریان جاری شدن خون از فلان سنگی که در فلان‌جاست و مسائلی از این قبیل بر فرض صحت نقل این‌ها و در حقیقت مانور دادن روی این‌ها، بحث کردن و نقل کردن، غلو نیست و تصغیر شأن است. 

حجت

الاسلام وافی افزود: اگر حیوانی را ببینیم که پناهنده نشده باید تعجب کنیم؛ عالم خلقت پناهنده اهل بیت(ع) هستند، این ضعف اعتقادی ماست که وقتی می‌بینیم پناهنده شده تعجب می‌کنیم. 

مدیر مرکز مطالعات راهبردی خیمه گفت: آیا اهل بیت(ع) به این اتفاقات شناخته می‌شوند و استدلال بر حقانیت و شانیت اهل بیت(ع) این است که حیوانی را پناه دهند یا اسبی در حسینیه آن‌ها در فضایی که متعلق به آن‌هاست سجده کند؛ شأن و شخصیت اهل‌بیت(ع) را باید به این واسطه اثبات کنیم و این بشود دلیل اثبات طریقه حقه شیعه متصل به اهل بیت؟


وی افزود: این خطرناک‌ترین نقطه این جریان است؛ چرا ما دستمان از آن ابزارهای حقیقی دفاع از این شریعت و این راه و این طرق الی الله این‌قدر خالی شده که مستمسک ما برای اثبات حقانیت، آب‌شش یک ماهی یا ریه‌ی یک گوسفند یا سجده یک اسب یا اشک یک بزغاله است.

وافی ادامه داد: مهم‌تر از این‌ها در عالم دارد اتفاق می‌افتد و آن اتصال معنوی انسان‌هایی است که ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) که زندگی شخصیت و احوال و جان آن‌ها را دارد متحول می‌کند؛ به نظر ما توجه به برخی امور به جای این که ما را متوجه یک حقیقت کند، ما را به یک
غفلت مرکب می‌اندازد. 

مدیر مرکز مطالعات راهبردی خیمه گفت: ترویج نامعقول این جریان‌های عادی پیش پا افتاده بر فرض صحت در اعتقادات شیعه، مروج دکان‌ها و دکان‌دارهایی است که آن‌ها به دروغ از این ارادت سالم و صحیح مردم استفاده می‌کنند؛ دشمن برنامه‌ریزی می کند برای این که می‌داند ابزار فکری و نوع نگرش عمیق در عموم جامعه شیعی ضعیف است.

وی در پایان با بیان اینکه این اعمال ما باعث می شود امامان هم سطح ما پایین بیایند افزود:  جریان امامت و ولایت و دین از ترویج‌ این جریان‌ها ضربه می‌خورد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما