تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۷۸۱۲

طرح معرفت افزایی و آسیب زدایی ویژه مداحان اجرایی می شود

طرح معرفت افزایی و آسیب زدایی ویژه مداحان اجرایی می شود
حجت الاسلام عباس نظری، با بیان اینکه یکی از تشکل‌های تخصصی میانی در مجموعه سازمان تبلیغات کانون مداحان است گفت: در راستای آموزش‌های تخصصی مداحان استان آنها را برای یک دوره آموزشی زیارتی به مشهد مقدس اعزام کردیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه افزود: کانون مداحان در سطح کشوری، استانی و شهرستان‌ها است که مجموعه فعالیت هایش در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی، شناسایی و ساماندهی مداحان اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مداحان آموزش‌های تخصصی است اظهار داشت: در جهت افزایش سطح آگاهی و بصیرت معرفتی مداحان استان اقدام به برگزاری این دوره آموزشی کردیم که در طول سال هم این گروه و هم دیگر تشکل‌های استان را در ساعات متعدی تحت آموزش قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: ۱۱۰ نفر از مداحان استان قزوین و شهرستان‌های آن در طرح اردوی آموزشی زیارتی مشهد شرکت داشتند که اجرای برنامه هایی درباره ادبیات آیین مداحی طی ده ساعت و برگزاری جلسات احکام تخصصی با حضور حجت الاسلام ابراهیمی در دستور کار قرار گرفت و در نظر داشتیم کلاس شیعه شناسی را نیز برگزار کنیم که به دلیل فشردگی برنامه ها میسر نشد.

نظری با تاکید بر اینکه باید اینگونه طرح‌ها در راستای معرفت افزایی و آسیب زدایی برای تقویت فکری مداحان صورت می‌گیرد ابراز داشت: مداحان از قشرهایی هستند که با مردم ارتباط گسترده ای دارند برای همین آنها می‌توانند در اطلاع رسانی‌های لازم به جامعه نقش آفرینی مهمی داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان داشت: این طرح پنج روزه برگزار شد و هزینه‌های تامین شده برای این دوره آموزشی با همکاری سازمان تبلیغات و کمک خود مداحان استان تامین و متولی این امر کانون مداحان قزوین بود.

کارشناس فرهنگی قزوین با اشاره به اینکه مداحان استان قزوین در این دوره آموزشی توانستند دو برنامه را در مشهد قدس به خوبی اجرا نمایند افزود: این عزیزان در صحن جامع رضوی به راه اندازی دسته و جمع خوانی برای زوار پرداختند همچینین در دارالهدایه پنج نفر از این مداحان برای مردم مدیحه سرایی کردند.

وی با بیان اینکه لازم است ابلاغ اقتصاد مقاومتی را از طرف رهبر معظم انقلاب جدی بگیریم یادآور شد: یکی از اقشار تاثیرگذار در این زمینه مداحان هستند که قرار است با برگزاری جلسات توجیهی بتوانیم بخشی از این مسئله را که در حوزه تبلیغات و آگاهی و اطلاع رسانی است با همکاری این افراد انجام دهیم.

نظری در پایان گفت: باید تمام گروهها و تشکل ها در راستای عمل و پیاده کردن اقتصاد مقاوتی و حمایت از تولید ملی کشورمان پیشقدم شوند.
مرجع : صبح قزوین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما