تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۷۸۰۱
رئیس سازمان بسیج مداحان:

مداحان و شعرا در بیان پندیات به اقتصاد مقاومتی بپردازند

مداحان و شعرا در بیان پندیات به اقتصاد مقاومتی بپردازند
علی‌اکبر مداحی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی موضوع بسیار گسترده ای است، افزود: مقام معظم رهبری به مداحان و شعرا توصیه کردند منبر جامع ،منبری است که در ابتدا به پند و اندرز بپردازد و یکی از موضوعات و شاخه های پندیات می تواند تبیین اقتصاد مقاومتی باشد، مثلا دعوت مردم به صرفه جویی و دوری از تجمل و تشریفات به خصوص در روزهای عید نوروز که اقشار مختلف ممکن است بیشتر به دنبال تشریفات غیر ضروری بروند.

وی تاکید کرد: اگر این مطالب در قالب شعر بیان شود و مداحان نیز در موقعیت مناسب در قسمت پندیات به آنها بپردازند، اقتصاد مقاومتی به تدریج برای مردم ما به فرهنگ تبدیل می شود چرا این موضوع با ابلاغ بخشنامه و دستور به نتیجه نمی رسد و باید به خوبی برای مردم تبیین شده و به فرهنگ تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان با اشاره به اینکه مداح می تواند در قسمت پندیات مردم را دعوت کند به تولید یا عدم خرید کالای خارجی و حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: اگر همه مردم ما تصمیم بگیرند کالای خارجی نخرند و رو به کالای ایرانی بیاورند تولید داخل بسیار افزایش پیدا می کند، اگر صنایع دستی ایران که این روزها در حال فراموشی است، احیا شود و دوباره آموزش داده شود ما هیچ بیکاری نخواهیم داشت و یا وقتی قالیبافی همیشه و همه جا برای مردان و زنان قابل ایجاد است و کافی است یک دار قالی برپا شود دیگر بیکاری معنا نخواهد داشت.

مداحی تصریح کرد: البته این به شرط آن است که اتکای مردم به خرید کالای داخلی باشد و بازار محصولات ایرانی فراهم شود و مثلا اگر کالاهای چین بازار لباس ما را قبضه نکند، واحدهای تولیدی کوچک ما می توانند روی پای خود بایستند و به قیمت مناسب به فروش برسند.

رییس سازمان بسیج مداحان گفت: تولید کنندگان هم باید روی کیفیت کالاها بیشتر کار کنند و با تقوا و امانت داری و تعهد کیفیت کالای داخلی را بالاتر ببرند و تمام این مطالب در پندیات منبر مداحی می گنجد و شاعر و منبری و مداح هر کدام باید با زبان مختص خود این مطالب را طرح کنند.

وی با بیان اینکه زندگی ائمه معصومین پر است از کار و تلاش و تولید و با بیان این نمونه های تاریخی باید فرهنگ کار و تولید تبیین و تشویق شود، گفت: در بسیاری از اقشار مردم ما فرهنگ کار فراموش شده و همه پشت میز نشینی و کارمندی را کار می دانند.

مداحی در پایان تاکید کرد: هیئت ها نیز باید اقلام مورد نیاز خود را حتی المقدور از محصولات داخلی تهیه کنند و مداحان و مدیران هیئت ها باید این مطلب را تبلیغ و ترویج کنند و حتی در برابر کالای خارجی با کیفیت نیز باید برای تقویت و حمایت از تولید داخل و فرهنگ استقلال از کالای داخلی استفاده کنند.
مرجع : بسیج مداحان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما