تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۶
۰
کد مطلب : ۱۷۷۴۵
معاون فرهنگی سپاه عنوان کرد:

برای مقابله با جریان تفرقه باید بنیان‌های فکری‌ هیئت‌ها را محکم کنیم

برای مقابله با جریان تفرقه باید بنیان‌های فکری‌ هیئت‌ها را محکم کنیم
حمیدرضا مقدم‌فر در حاشیه کارگاه دو روزه آموزش مداحی ۵۰۰ نفر از مداحان سراسر کشور در گفت‌وگو با بسیج مداحان اظهار کرد: اساس جنگ نرم و تمام عملیات این جنگ بر دو پایه استوار است: یکی عقل و فکر و اندیشه و دیگری عواطف و احساسات. از تغییر این دو تغییر رفتار نتیجه گرفته می شود. یعنی اینجا برخلاف جنگ سخت که اشغال سرزمین مطرح است اشغال فکر و اندیشه و احساسات و عواطف مطرح می شود که اتفاقا در مجالس اهل بیت و در مداحی ها و روضه ها هم همین دو موضوع البته در وجه مثبت مطرح است.

وی افزود: آن چیزی که امام فرمودند اگر اسلام تا امروز دوام و قوام داشته و ما هر چیزی داریم از محرم و صفر و مجالس سید الشهدا است، دلیلش همین است و دشمن هم همین را هدف گرفته است.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه ما قدرت نرم هستیم و با کسی سر جنگ نداریم و این قدرت نرم جمهوری اسلامی است که امروز در لبنان و عراق و سوریه بروز دارد، گفت: در جنگ نرم وظیفه ما پدافند است، یعنی باید جامعه را طوری مصون و واکسینه کنیم که در برابر این تهاجمات آسیب نبیند.

مقدم فر تاکید کرد: در جنگ سخت باید از تاسیسات مان مراقبت کنیم چون اولین نقطه ای که مورد تهاجم قرار می گیرد تاسیسات است، آب و برق و منابع را قطع می کنند تا حیات مان را تهدید کنند. در جنگ نرم نیز اولین جایی که بمب باران می کنند تا حیات را مورد تهدید قرار دهند فکر و احساس است. باید این دو را مراقبت و مصون سازی کنیم و بهترین جایی که مستقیما این دو را تقویت مصون سازی می کند جلسات امام حسین (ع) و هیات ها است.

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری جریان تفرقه بین مسلمین از سوی جمع معدودی در شیعیان گفت: باید بنیان های فکری مان در هیات ها را درست کنیم، اگر بنیان های فکری مداحان و سخنرانان هیات و آنچه که تبلیغ می کنند تصحیح شود مردم هیچگاه فریب این جریان را نمی خورند.

معاون فرهنگی سپاه افزود: امروز ممکن است این جریان درباره قمه زنی حرفی بزند، فردا به هفته وحدت می گویند هفته برائت، پس فردا چیز دیگری می گویند. ما برای مقابله همه پیام های این جریان چه باید بکنیم؟ ما باید این پیام را برای مداحان و سخنرانان و هیات ها داشته باشیم که انقلاب اسلامی در طول نهضت سیدالشهدااست. انقلاب اسلامی همان انقلاب پیغمبر است، همان نهضت امام حسین است و از آنها جدا نیست. اگر این را پذیرفتیم، باید ببینیم چه کسی این نهضت را از طرف پیامبر(ص) و امام عصر(عج) راهبری می کند؟ ولی فقیه. ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) است. وقتی این مطلب را مداح و سخنران و هیاتی بداند، اگر کسی حرفی مغایر با ولی فقیه زد.

مقدم فر تصریح کرد: مثلا ولی فقیه گفت قمه زنی در این شرایط جایز نیست و کسی آن را ترویج کرد، ولی فقیه گفت هفته وحدت اما او گفت باید از اهل سنت اعلام برائت کنیم، دستش رو می شود. بنابراین لازم نیست ما با پیام های این جریان بجنگیم. البته باید مخالفت مان را اعلام کنیم و بگوییم آنها در انحراف هستند، اما اگر نگاه مان به پیام های آنها باشد تا بخواهیم با پیام های انحرافی آنها مقابله کنیم، عده ای فریب خورده اند و به انحراف رفته اند.

وی تاکید کرد: به جای اینکه خودمان را معطل آنها کنیم، باید راه درست را به مردم نشان دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما