تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۷۷۶

عرضه كتاب «عاشورانگاران» در بيست‌ويكمين دوره نمايشگاه كتاب

عرضه كتاب «عاشورانگاران» در بيست‌ويكمين دوره نمايشگاه كتاب
به گزارش خیمه، اين كتاب به تأليف دكتر «محمد‌رضا سنگری»، برگرفته از 10 جلسه مرجع شناسی كتب عاشورايی است و گردآوری مطالب اين جلسات را مركز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا دزفول برعهده دارد. 

نخستين مقتل (مقتل ابی‌مخنف)، «تاريخ طبری»، «تاريخ مدينه دمشق»، «اللهوف» و «مثير الاحزان منيرسبل الاشجان» از بخش‌های مطرح شده در اين كتاب است.

«مقاتل الطالبين»، «شهيد جاويد»، «روضه‌الشهداء»، «نفس المهموم» و «كامل الزيارات» از ديگر بخش‌های مطرح شده در كتاب «عاشورانگاران» است.

در مقدمه اين كتاب می‌خوانيم: «آنان كه اقتدا به فرهنگ عاشورا را شيوه سلوك و پويه‌ی خويش ساخته‌اند، روشنايی مقصد را زودتر و خوب‌تر درك می‌كنند و حلاوت عشق و شكوه معرفت را دقيق‌تر و عميق‌تر می‌يابند. از اين قصه‌ی شگفت هماره بايد گفت كه در هر بار گفتن زيباترش می‌يابيم و با هر نگاه گوشه تازه‌ای از آن چشم و جان را خواهد نواخت و دريچه‌های تازه را به تماشای اين حقيقت تشنه و ارغوانی خواهد گشود.» 

اين كتاب به كوشش انتشارات «خورشيدباران» در شمارگان 2000 نسخه و قيمت 2000 ريال در بهار سال 87 چا‌پ و در نمايشگاه امسال در راهروی نهم غرفه يازده ارائه شده است. 

دکتر محمد رضا سنگری که سال 1333 در شوش به دنیا آمده، فارغ‌التحصیل دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. کتاب "بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس" اثر این نویسنده که در سه جلد نوشته شده به عنوان برترین کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است.

"سوگ سرخ"، "حنجره معصوم"، "کرشمه‌های قلم"، "یادهای سبز" و "پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس" از دیگر آثار سنگری به شمار می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما