تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۷۷۵۳

ايام فاطميه را در برابر ظهور خرافات محافظت کنید

ايام فاطميه را در برابر ظهور خرافات محافظت کنید
حجت الاسلام نورالله ولي نژاد عصر سه شنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگي استان ابراز داشت: در برخي از مكان هايي كه بروز خرافات بيشتر است بايد مواظبت بيشتري صورت بگيرد، چرا كه اگر جلوي اين خرافات گرفته نشود، ممكن است اين خرافات در جامعه اشاعه پيدا كند.

وي با اشاره به اينكه امسال شروع نوروز با ايام فاطميه همراه است، بيان داشت: بايد تلاش كنيم به طوري برنامه ريزي كنيم كه ايام عيد تاثيري بر عزاداري هاي ايام فاطميه نگذارد و مردم از ايام فاطميه غافل نشوند.

حجت الاسلام ولي نژاد افزود: اعتقاد به اهل بيت(ع) در وجود مردم است و بنا داريم تا در ايام عيد هم به تعطيلات عيد توجه داشته باشيم و هم به ايام فاطميه و بتوانيم در اين زمينه برنامه هاي متفاوتي را برگزار کنیم.

وي با اشاره به اينكه ايام فاطميه اول در اسفند ماه است، عنوان داشت: ايام فاطميه اول و دوم نبايد با هم وصل شود، چرا كه اين امر باعث طولاني شدن اين ايام مي شود و ممكن است براي مردم خسته كننده شود.

مدير كل تبليغات اسلامي استان با عنوان اينكه بيشتر مردم استان از اهل سنت هستند، اظهار داشت: در جاهايي كه اهل سنت بيشتر حضور دارند، سعي شود در اين ايام از راه اندازي دسته روي ها جلوگيري شود و اگر هم دسته روي انجام مي شود مراقبت بيشتري صورت بگيرد تا اختلاف بين شيعه و سني مطرح نشود.

وي ادامه داد: بايد زمينه سازي ايام فاطميه در مردم ايجاد شود وبا برگزاري محافل ديني و مذهبي اين ايام به بهانه عيد تعطيل نشود و بتوانيم مراسم هاي خوبي را در ايام شاهد باشيم.

حجت الاسلام ولي نژاد از برگزاري ايستگاه صلواتي در نهارخوران خبر داد و خاطرنشان كرد: تلاش داريم تا در منطقه نهارخوران از ۱۲ تا ۱۴ فروردين ايستگاه صلواتي با ارائه محصولات فرهنگي و حضور مشاور مذهبي ايجاد نماييم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما