تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۷۷۱۴

رفتارهاي سليقه‌اي و جناحي به ميراث گرانبهاي هيئت‌هاي مذهبي لطمه مي‌زند

رفتارهاي سليقه‌اي و جناحي به ميراث گرانبهاي هيئت‌هاي مذهبي لطمه مي‌زند
حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسکندري در اولين جلسه برنامه‌ريزي شوراي جديد هيئت‌هاي مذهبي استان قم، فراهم شدن زمينه خدمت به فرهنگ اهل بيت(ع) را توفيق بزرگي براي اعضاي شوراي هيئت‌هاي مذهبي استان دانست و گفت: آنچه که در مکتب شيعه در جريان است، نمونه آن در هيچ ديني از اديان الهي و هيچ فرقه‌اي از فرقه‌هاي اديان الهي پيدا نمي‌شود و آن نسبت پيداکردن ما با کساني است که برگزيدگان خداوند هستند.
وي تصريح کرد: هر کس با نيت خالص و اعتقاد راسخ به اين مکتب نوراني ورود پيدا کرد اهل نجات خواهد بود. وجود مبارک امامان معصوم(ع) خليفه و حجت و نماينده خداوند بر روي زمين هستند.
حجت‌الاسلام اسکندري، شکل گيري حکومت و نظام اسلامي، داشتن رهبري هوشمند و فقيه جامع الشرايط و نيز همراهي مردم آگاه و هميشه در صحنه را از امتيازات منحصر به فرد جمهوري اسلامي ايران ذکر کرد و افزود: شکر عملي اين نعمت‌هاي الهي اين است که آستين‌هاي خدمت به فرهنگ اهل بيت(ع) و مردم را بالا بزنيم.
مديرکل تبليغات اسلامي استان قم در ادامه، سياست‌هاي کلان، راهبردها و برنامه‌هاي مورد نظر سازمان تبليغات اسلامي را براي اعضاي شوراي هيئت‌هاي مذهبي استان تشريح کرد.
وي در توضيح سياست‌هاي کلان سازماني اظهار کرد: خط مشي اصلي و حرکت شوراي هيئت‌هاي مذهبي استان بايد در مسيري باشد که خداوند سبحان به وسيله پيامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) براي ما ترسيم کرده است.
حجت‌الاسلام اسکندري گفت: اگر بخواهيم اين خط مشي محوري را رعايت کنيم و از مسير اصلي خارج نشويم، بايد با علما و صاحبنظران دين ارتباط داشته باشيم.
وي حرکت در مسير آرمان‌ها و ارزش‌هاي امام راحل، مقام معظم رهبري و انقلاب اسلامي را دومين سياست محوري شوراي هيئت‌هاي مذهبي برشمرد و افزود: ما وظيفه داريم از شجره طيبه‌اي که به برکت خون شهيدان و رشادت‌هاي امام راحل و علماي دين شکل گرفته حراست کنيم، بنابراين هيچ فعاليت و حرکتي نبايد صورت بگيرد که مغاير با اين آرمان‌ها و ارزش‌ها باشد.
مديرکل تبليغات اسلامي استان قم در تبيين سومين سياست محوري هيئت‌هاي مذهبي اظهار کرد: برنامه‌ها و فعاليت‌هاي هيئت‌هاي مذهبي بايد مبتني بر ترويج فرهنگ ناب اهل بيت عصمت و طهارت باشد.
حجت‌الاسلام اسکندري انسجام بخشي به هيئت‌هاي مذهبي را يکي از راهبردهاي سازمان تبليغات اسلامي برشمرد و يادآور شد: فلسفه ساماندهي هيئت‌هاي مذهبي و تشکيل شوراي هيئت‌هاي مذهبي اين است که از پراکندگي بين هيئت‌هاي مذهبي جلوگيري شود.
وي ايجاد رقابت‌هاي ناسالم بين هيئت‌هاي مذهبي را زائيده وسوسه‌هاي شيطاني و فکر شوم دشمنان براي تضعيف روحيه همدلي و انسجام اين تشکل‌ها دانست و تاکيد کرد: دشمن مي‌خواهد هيئت‌هاي مذهبي سرگرم بگومگوهاي غيرضروري و رقابت‌هاي ناسالم شوند تا نتوانند نقش اصلي خود را ايفا کنند.
وي از هيئت‌هاي مذهبي که سابقه فعاليت بيش از هزار ساله دارند به عنوان ميراث ارزشمند و گرانبها ياد کرد که بايد حفظ شود.
مديرکل تبليغات اسلامي استان قم با بيان اينکه نبايد اجازه دهيم افرادي از اين ميراث گرانبها سوء استفاده کنند، گفت: اين ميراث متعلق به اهل بيت(ع) است و نبايد به گونه‌اي سليقه‌اي، جناحي و باندي عمل کنيم که اين ميراث لطمه ببيند.
حجت‌الاسلام اسکندري فراهم کردن زمينه رشد و تعالي هيئت‌هاي مذهبي را از وظايف شوراي هيئت‌هاي مذهبي دانست و از همه دست اندرکاران هيئت‌هاي مذهبي استان خواست از طريق همفکري با اعضاي شوراي هيئت‌هاي مذهبي و ارائه پيشنهادات نوآورانه و جديد، در استحکام بخشي هيئت‌هاي مذهبي و تعميق فرهنگ ناب اهل بيت(ع) مشارکت کنند.
مديرکل تبليغات اسلامي استان قم با اشاره به برنامه‌هاي سازمان تبليغات اسلامي براي حمايت مستمر و مقطعي از فعاليت‌هاي هيئت‌هاي مذهبي، از اعضاي شوراي هيئت‌هاي مذهبي استان خواست متناسب با هر کدام از اين عرصه‌ها، برنامه‌هاي پيشنهادي تدوين کرده و به هيئت‌هاي مذهبي اعلام کنند.
وي در پايان با اشاره به تلاش نظام سلطه و دشمنان اسلام براي اختلاف افکني بين مسلمانان، از هيئت‌هاي مذهبي استان خواست از حرکت‌ها و رفتارهايي که منجر به بروز اختلافات مي‌شود پرهيز کرده و نشر فرهنگ اهل بيت(ع) و اعتقادات شيعه را در اولويت قرار دهند.
در اين جلسه که در آستانه ايام فاطميه برگزار شد پيش بيني‌هاي لازم در مورد گراميداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مورد بررسي قرار گرفت.
مرجع : موج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما