تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
۰
کد مطلب : ۲۵۱۳۳

جنگ فرهنگی دشمنان برای منحرف‌کردن غدیر، عاشورا و انتظار

جنگ فرهنگی دشمنان برای منحرف‌کردن غدیر، عاشورا و انتظار
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش گروه‌های فرهنگی و تشکل‌های دینی ویژه نیمه شعبان که در این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه «غدیر»، «عاشورا» و «انتظار» پایه‌ها و هویت شیعه را تشکیل می‌دهند، به بیان تلاش‌های گسترده دشمنان برای تضعیف این سه محور راهبردی پرداخت و اظهار کرد: در طول تاریخ ثابت شده که هوشیاری بهترین سد در برابر دشمنان داخلی و خارجی بوده و در مقابل آن ساده‌اندیشی و بی‌تدبیری بزرگ‌ترین کمک را به دشمنان کرده است.

وی ادامه داد: در مسئله غدیر بالاترین اسناد از منابع شیعه و سنی در اختیار داریم که حقانیت امام علی علیه السلام را غیرقابل انکار می‌نماید ولی دشمنان از احساسات پاک برخی شیعیان سوء استفاده کرده و بعضی کارهای سخیف را وارد محافل شیعیان کردند تا این مجالس بر محور اندیشه و برهان و استدلال باقی انجام نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از جریان عاشورا به‌عنوان دومین عامل هویت بخش شیعه یاد کرد و افزود: دشمنان وقتی متوجه شدند که نمی‌توانند با اصل جریان عاشورا مبارزه کنند، با دامن‌زدن به خرافات و برخی اعمال سخیف، به جنگ فرهنگی با عاشورا پرداختند تا این عنصر پایه‌ای فرهنگ شیعه را به انحراف بکشانند.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: جریان عاشورا در مسیر خاموشی بود که امام خمینی(ره) قیام کرد و چراغ پرفروز عاشورا را تحرک بخشید، بنابراین نباید بگذاریم دشمنان از احساسات پاک شیفتگان اهل بیت علیهم السلام سوء استفاده کنند.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم درباره مسئله انتظار گفت: موعودگرایی و منجی گرایی اختصاص به فرهنگ شیعه ندارد، بلکه همه ادیان الهی به ظهور یک منجی صالح جهانی اعتقاد دارند.

وی با ذکر برخی تفاوت‌هایی که در کیفیت ظهور منجی در ادیان الهی وجود دارد، اظهار کرد: حیات امام زمان(عج) قابل انکار نیست و اگر دشمنان بخواهند این واقعیت را انکار کنند باید حیات حضرت مسیج را هم انکار کنند.

حجت‌الاسلام اسکندری افزود: دشمنان چون نمی‌توانند اصل انتظار را منکر شوند، برای پایان انتظار وقت تعیین می‌کنند و به آسیب‌های زیادی در مسئله مهدویت دامن می‌زنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اصلاح خود و جامعه را مهم‌ترین وظیفه منتظران منجی دانست و گفت: پذیرش ولایت فقیه مقدمه پذیرش حکومت امام زمان(عج) است.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، رشد عقلانیت و احساس نیاز به وجود امام زمان(عج) را از شرایط ظهور آن حضرت بیان کرد.

وی گفت: دشمنان برای منحرف کردن ذهن شیعیان و اهل سنت، فرقه‌هایی همچون بهائیت و وهابیت را به وجود آورده و جوامع اسلامی را متفرق کرده‌اند.

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان از گروه‌های فرهنگی و تشکل‌های دینی استان خواست در خصوص برگزاری باشکوه مراسم نیمه شعبان و ۱۴ و ۱۵ خرداد همکاری داشته و در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود حضور پررنگ داشته باشند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما