تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۷۶۹۳

اوج گیری خرافه در هیئات مذهبی

اوج  گیری خرافه در هیئات مذهبی
،حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در دیدار با اعضای شورای هیئت های مذهبی در دفتر امام جمعه شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: شورای هیئت های مذهبی وظیفه سنگینی دارند چرا که افراد را به سوی اسلام ناب محمدی سوق می دهند.

وی با بیان اینکه فردی که وارد این عرصه می شود باید اهل این کار باشد، عنوان داشت: کسی باید در این جایگاه قرار بگیرد که شناخت اسلامی و تعهد اسلامی داشته باشد و بتواند نقطه ضعف و قوت را تشخیص دهد.

امام جمعه فریدونکنار باید در تقسیم بودجه عدالت رعایت شود، اذعان داشت: نباید بودجه در این نهاد صرف چند هیئت مصرف شود و دیگران از حمایت محروم شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گرایش به خرافات در هیئت های مذهبی ذر حال اوج گیری است، گفت: در حالیکه اعضا و هیئات علاقه مند به ولایت، ائمه و قرآن هستند دست های نامرئی تلاش می کنند تا این تشکل را از مسیر اصلی منحرف کنند و یکی از وظایف شوراها این است که بر هیئات و مبلغه ها نظارت شود تا خرافات ترویج نگردد.

وی با بیان اینکه عزاداری خوب است اما اسلام فقط عزاداری نیست، اظهار داشت: انس و آشنایی با قرائت، تفهیم مفاهیم قرآن و شناخت کلام وحی می تواند جزء برنامه های شما باشد.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: در جلسه حداقل یک آیه قرآن مطرح و بحث شود، تعلیم احکام مورد توجه باشد، در هر هیئتی روحانی مسئول و متدین مورد استفاده قرار بگیرد و قرائت نماز نیز در این مراسم مورد توجه باشد.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد بصیرت دینی و سیاسی بسیار مهم می باشد و در بحث هیئت داری نیز شایسته سالاری و تعهد دینی باید مطرح باشد.
مرجع : دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما