تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۰۴۷۳

هیئت های مذهبی آسیب ها را شناسایی کنند

هیئت های مذهبی آسیب ها را شناسایی کنند
حجت الاسلام علی شکری عصر شنبه در همایش شورای هیئات مذهبی استان سمنان که با حضور مسئولان استانی در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان برگزار شد از فعالیت یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در این استان خبر داد و گفت: این تعداد هیئت های دانشجویی و دانش آموزی را نیز در بر می گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که ۹ شورای هیئت مذهبی در استان سمنان مشغول فعالیت هستند عنوان کرد: تا کنون بیش از دو هزار و ۲۰۰ مداح در این استان شناسایی شدند.

شکری نقش هیئت های مذهبی را در ترویج فرهنگ دینی بسیار موثر دانست و گفت: البته این هیات ها تاثیر به سزایی را در فضای اجتماعی دارند.

هیئت های مذهبی جایگاه قابل توجهی در سطح اجتماع دارند

رئیس ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان سمنان با اشاره به این مطلب که امیدواریم در دولت تدبیر و امید از پتانسیل و ظرفیت هیدات مذهبی به ویژه در فرهنگ اجتماعی استفاده شود اظهار داشت: امسال باید به بحث فرهنگی توجه خاصی شود.

شکری از چاپ کتاب نقش هیئات های مذهبی در مدیریت بحران در استان سمنان خبر داد و افزود: امروزه هیئت های مذهبی جایگاه قابل توجهی در سطح اجتماع دارند.

وی با بیان اینکه در هرجایی که بحث توسعه وجود دارد حرف از هیئت های مذهبی، روحانیت و مسجد هم زده می شود، بر ورود مردم به حوزه فرهنگ تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه هیئت های مذهبی نقش به سزایی را در اصلاح الگو مصرف و یا کاهش آن دارند و باید این کار از مساجد شروع شود.

کشور با درست استفاده کردن سرمایه می تواند قدرتمند شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به این مطلب که باید برای درست استفاده کردن سرمایه هایی که در دست ما است فرهنگ سازی شود عنوان کرد: کشور با درست استفاده کردن سرمایه می تواند قدرتمند شود.

شکری با بیان اینکه کشور ما غنی است و سرمایه های خوبی را دارد اظهار داشت: باید برای استفاده درست از خودمان، خانواده و هیات های مذهبی شروع کنیم.

وی از مسئولان هیئت های مذهبی خواست برای اصلاح الگوی مصرف طی سالجاری نظارت خوبی را در ماه محرم داشته باشند.

هیئات مذهبی آسیب های منطقه خود را شناسایی کنند

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه باید هرکدام از هیئت های مذهبی آسیب های منطقه خود را شناسایی کنند عنوان کرد: هیئات مذهبی برای آگاه کردن مردم از این آسیب ها باید ایده پردازی کنند.

وی با اشاره به این مطلب که سود و زیان فقط در اقتصاد نیست اظهار داشت: فرهنگ، دین و مذهب هم دارای اقتصاد است.

شکری افزود: باید کاری را انجام دهیم که سود فرهنگی داشته باشد.

وی توجه به بنیان خانواده را مهم و ضروری دانست و افزود: متاسفانه ما امروزه روابط اجتماعی، صله رحم و سنت ها را از دست داده ایم.

ضرورت استفاده از ایده جوانان در انجام فعالیت ها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه معتقدیم که باید به جوانان میدان داد و از ایده های آنها استفاده کرد اظهار داشت: هیئت مذهبی باید مانند فرشتگان بال های خود را بر روی کودکان و نوجوانان باز و از آنها دعوت کنند تا وارد هیئات شوند.

شکری با تاکید بر اینکه هیچ هیئتی مجاز نیست که منبر را تعطیل کند تصریح کرد: عزاداری کسب معارف اهل بیت (ع) است و نباید فقط در مجالس به روضه تکیه کنیم.

وی ضمن بیان اینکه باید از همین الان برای ماه محرم آماده شویم گفت: شوراهای هیئات مذهبی شهرستان ها برنامه های خودشان را از هیئات مذهبی بخواهند و امسال باید با کمترین نقص آئین های عزاداری ماه محرم برگزار شود فقط به این نکته توجه داشته باشید که عزاداری با شکستن دل است.

شکری نقش هیئت های مذهبی را در حمایت مادی و معنوی مردم غزه مهم دانست.

توجه به هویت ایرانی اسلامی مهمترین مولفه مباحث فرهنگی است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز در این گردهمایی توجه به هویت ایرانی اسلامی را مهمترین مولفه مباحث فرهنگی دانست و گفت: اگر فرهنگ نباشد هیچ یک از فعالیت ها معنا پیدا نخواهد کرد.

منوچهر صادقی قادیکلائی ضمن بیان اینکه در حوزه فرهنگ مسئولان و مردم یک وظیفه سنگینی را بر عهده دارند اظهار داشت: در بحث فرهنگ عمومی و اصلاح الگوی مصرف هیئات مذهبی نقش بسیار مهمی را دارند.

وی تصریح کرد: باید هیئات های مذهبی برای ایجاد یک تحول عظیم اجتماعی و فرهنگی به صورت شبکه اجتماعی عمل کنند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به نامگذاری سالجاری به عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: شعار امسال مربوط به حوزه کاری شماست و باید از این فرصت به خوبی استفاده و بهره مند شد.

صادقی قادیکلائی خواستار تلاش مضاعف هیئات مذهبی برای فعالیت در بحث های فرهنگی شد.

ضرورت تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت های مذهبی

معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به این مطلب که اگر جامعه مستحکم، استوار و دینی می خواهیم باید امر به معروف و نهی از منکر در آن حاکم باشد اظهار داشت: فرائض دین ما با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم می شود.

سمندری احیا دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و گفت: احیا این دوفریضه بدون آموزش صحیح امکان پذیر نیست.

وی تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را در هیئت های مذهبی ضروری دانست و افزود: در رأس این شورا باید روحانی که کارشناس دین است باشد.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف استان سمنان تصریح کرد: شورای های امر معروف و نهی از منکر باید با سه تا پنج نفر تشکیل شود.

سمندری با بیان اینکه باید هیئات مذهبی الگویی برای جامعه باشند گفت: در هیئت های مذهبی باید تیم های تذکر لسانی تشکیل شود.

کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان در نیمه دوم امسال برگزار می شود

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به این مطلب که تاکنون این کنگره برگزار نشده است عنوان کرد: البته برنامه های متعددی مانند ۲۰۰ یادواره شهدا به صورت محلی در استان برگزار شده است.

عبدالرحیم فریدون با تاکید بر اینکه در نیمه دوم امسال کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در سمنان برگزار می شود اظهار داشت: به جز کنگره در هشت شهرستان استان اجلاسیه شهدا نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به این مطلب که برای انتقال فرهنگ شهدا در این کنگره برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است افزود: معرفی سه هزار شهید استان سمنان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان است.

فریدون با بیان اینکه سه هزار شهید استان سمنان به همه مردم این استان تعلق دارند اظهار داشت: باید برای هرچه با شکوه برگزار شدن این کنگره تلاش کنیم.

چاپ ۲۵ کتاب در زمینه ایثار و شهادت در استان سمنان

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از جمع آوری آثار شهدای استان طی هشت سال گذشته خبر داد و گفت: تا کنون حدود به ۲۵ کتاب شهدا در زمینه ایثار و شهادت در استان به چاپ رسیده است.

فریدون از چاپ فرهنگنامه شهدای سمنان، آرادان و گرمسار خبر داد و گفت: از هر شهید شهرستان چند صفحه در این فرهنگنامه نوشته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ کمیته در ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان مشغول فعالیت هستند عنوان کرد: این استان دارای ۱۴ شهید شاخص است.

هیئات مذهبی استان سمنان یاد سه هزار شهید را در برنامه های خود فراموش نکنند

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به این مطلب که برنامه ما مصادف با ماه محرم است گفت: باید از فضای این ماه استفاده کنیم.

فریدون با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی دارای ظرفیت بالایی هستند افزود: با توجه به اینکه هیئات مذهبی برنامه های بسیار مهمی را به ویژه در ماه محرم دارند یاد سه هزار شهید استان را در برنامه های خود فراموش نکنند.

وی با اشاره به این مطلب که شهدا از ما توقع ندارند افزود: این ما هستیم برای تداوم انقلاب، ایستادگی در برابر دشمن و شکستن شاخ استکبار به فرمایش شهدا و برگزاری مراسم آنها نیاز داریم.

خواندن وصیت نامه شهدا ضروری است

رئیس کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان خواندن وصیت نامه شهدا را ضروری دانست و گفت: شهدا در وصیت نامه خود از هشت سال دفاع مقدس، امام حسین (ع) و عاشورا حرف زدند و وصیت نامه آنها دارای پیام فروان است.

فریدون در خاتمه، خواست امسال که برای امام حسین (ع) عزاداری می کنیم یاد سه هزار شهید استان سمنان هم به صورت ویژه زنده کنیم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما