تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۶۳۹
فرمانده سپاه رشت:

حماسه امام حسین(ع) در تاریخ به یک دانشگاه فرهنگ‌سازی تبدیل شده است

حماسه امام حسین(ع) در تاریخ به یک دانشگاه فرهنگ‌سازی تبدیل شده است
به گزارش خیمه، سرهنگ سعادتمند داوودی در پنجمین کنگره عاشورا پژوهی در رشت گفت: گسترش و تبیین فرهنگ عاشورا در جامعه نیازمند رویکردی علمی و تحقیقاتی است که اندیشمندان و صاحبان قلم باید به این موضوع توجه کنند.
 
فرمانده سپاه رشت اظهار داشت: متفکران و صاحبنظران باید آثار متعدد پژوهشی در زمینه فلسفه نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) ارائه دهند تا با نگاه علمی در این ‌باره بحث شود.

وی گفت: نهضت عاشورا و حماسه امام حسین(ع) در تاریخ اکنون به یک دانشگاه فرهنگ‌سازی تبدیل شده است و برکت و عزت این قیام با عزت و اقتدار در تاریخ جاودانه است.

سرهنگ داوودی افزود: علل و انگیزه‌های قیام امام حسین(ع) هرچه بیشتر باید برای مردم بازگو شود و در زمینه تاثیرگذاری این قیام بر معادلات جهانی بعد از قیام نیز باید تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون جامعه نیازمند ایجاد مقدمات لازم و فضای انتظار برای ظهور حضرت مهدی(عج) است، عنوان کرد: جامعه‌ای که منتظر ظهور امام زمان(عج) است باید هدفمند، پویا و پرتحرک باشد.

داودی افزود: فرهنگ شیعه امروز در جهان گسترش یافته است و این افتخار بزرگی برای شیعیان است که دشمنان اسلام از این امر ناراضی بوده و توطئه‌های مختلفی در پیش گرفته‌اند. 

خاطر نشان می شود، پنجمین کنگره عاشور پژوهی گیلان به همت سپاه و اوقاف و امور خیریه استان در کانون بسیج جوانان رشت برگزار شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما