تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۱۰۱
رئيس‌جمهور در حاشيه مراسم عزاداری امام حسين(ع):

عاشورا یک مکتب کامل برای زندگی است

عاشورا یک مکتب کامل برای زندگی است
به گزارش خیمه، محمود احمدی‌نژاد و اعضای هيئت دولت پس از جلسه امروز، چهارشنبه 26 دی هيئت وزيران در مراسم سوگواری سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) كه در مجموعه نهاد رياست جمهوری برگزار شد، شركت كردند.

رئيس‌جمهور در حاشيه اين مراسم با بيان اينكه مردم فهيم ايران در مراسم عزاداری برای امام حسين(ع) با راهنمايی علما، كار خود را به خوبی انجام داده و نقش خود را به بهترين وجه ايفا می‌كنند، گفت: توصيه من به همه مسئولان و دستگاه‌های اجرايی اين است كه سعی كنند، همراه مردم و در كنار مردم باشند.

رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأكيد بر اينكه ملت ايران صدها سال عشق به اهل‌بيت(ع) و امام حسين(ع) را حفظ كرده و امروز نيز در اين عرصه پيشتاز هستند، تاكيد كرد: ملت ايران كاملا خودجوش و در همه اماكن از جمله محله‌ها، اداره‌ها و كارخانه‌ها متولی امور مربوط به عزاداری برای امام حسين(ع) هستند و اين مراسم هر سال از غنی و عمق بيشتری برخوردار است.

احمدی‌نژاد با تأكيد بر اينكه مردم با دريافت و ادبيات خود و سنت‌های محلی خودشان بدنبال انتقال حرف و پيام عاشورا و نهضت حسينی هستند، تصريح كرد: همه دستگاه‌ها، اعم از وزارت كشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری‌ها و نيروی انتظامی بايد در كنار مردم باشند و راه را برای مردم باز كنند.

وی با تأكيد بر اينكه هنر دستگاه‌های دولتی، لشگری و انتظامی اين است كه در كنار مردم باشند، موانع را برطرف و فضا را باز كنند تا مردم كار خود را در اين حماسه عظيم‌ انجام دهند، گفت: مردم همواره نقش خود را به بهترين وجه ايفا كرده و موجب افتخار هستند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه عشق سوزان به امام حسين(ع) همواره در قلوب ملت ايران شعله‌ور است و مردم با عشق به امام زندگی می‌كنند، اظهار داشت: ملت ايران متولی انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های مختلف است.

احمدی‌نژاد اضافه كرد: خدا را شكر می‌كنيم كه قطره‌ای از اقيانوس بيكران ملت ايران و غرق در اين اقيانوس بسيار زيبا هستيم.

رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان كرد: ملت ما در ايام محرم همه كارهای مربوط به عزاداری سالار شهيدان را خودشان به‌صورت خودجوش انجام می‌دهند و هيچ جای دنيا ديده نمی‌شود كه ملتی برای عهدی كه با خدا دارد و ارتباطی كه با خط امامت و ولايت برقرار كرده، خود به صورت خودجوش متولی عظيم‌ترين كار فرهنگی باشد.

رئيس‌جمهور بابيان اينكه برای سوگواری سالارشهيدان، همه خانه‌ها، محله‌ها، ادارات، سازمان‌ها، كارخانه‌ها و همه دل‌ها و جان‌ها عزادار است، گفت: مردم خودشان با هزينه خود كارها را انجام می‌دهند و عاشورا و نيمه شعبان ايامی است كه مردم فقط خودشان متولی هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اينكه افتخاری بالاتر از اين نيست كه انسان زير پای ملتی را كه افتخار عالم است، جارو كند، تأكيد كرد: همه دستگاه‌ها بايد برای رفع كاستی‌ها و موانع بكوشند و به اين حركت مردمی كمك كنند.

رئيس‌جمهور ادامه داد: متأسفانه بعضی‌ها طوری صحبت می‌كنند كه ‌انگار در نقطه مقابل مردم هستند و مدام ايراد می‌گيرند.

بنابرگزارش پايگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوری، رئيس قوه مجريه عاشورا را يك اوج بی‌بديل و يك مكتب كامل برای زندگی عنوان و خاطر‌نشان كرد:‌ استمرار عاشورا در انتظار برای ظهور منجی عالم بشريت حضرت مهدی(عج ) است.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما