تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۶۱۷

کنگره عاشورا پژوهی در ایلام برگزار شد

کنگره عاشورا پژوهی در ایلام برگزار شد
به گزارش خیمه، در این کنگره که با حضور جمعی از دانش آموزان و مسئولان محلی و به همت سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان حج و اوقاف و امور خیریه ايلام برگزار شد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام با تسلیت ایام حزن انگیز آخر ماه صفر گفت: عاشورا جریانی مستمر و جاودانه است که با همه انسان ها در طول تاریخ در ارتباط بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي افزود: جهاد در راه خدا و عدالت گرايي از پيام هاي عظيم نهضت عاشورا محسوب مي‌شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: عاشورا شناسی و شناخت ابعاد وجودی فضائل امام حسین دشوار بوده و باید کمالات معنوی و ظلم ستیزی آن امام برای نسل جوان بیشتر تبیین شود.

وي با بیان اینکه عاشورا نگهدارنده پرچم های بعثت و غدیر است، تصریح کرد: بايد با برگزاري و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي اين نهضت الهي هرچه بيشتر در جامعه زنده بماند.

امام جمعه ايلام، برگزاري اين کنگره را اقدامي مثبت در راه حفظ و گسترش فرهنگ عاشورا و سيره امام حسين(ع) در جامعه دانست.

در ادمه این آیین حجت الاسلام صحبت الله رحمانی مدیر حج و اوقاف و امور خیریه استان ايلام نيز گفت: این کنگره همزمان با سراسر کشور و در راستای آشنایی دانش آموزان با ابعاد قیام عاشورا و گسترش فرهنگ وقف در جامعه برگزار شده است.

سرهنگ نصراللهی رییس سازمان بسیج دانش آموزی و دبیر اجرایی این کنگره نيز گفت: 12 مقاله با محورهای نهضت عاشورا، انقلاب و انتظار از دیدگاه مردم به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد سه مقاله برگزیده می شوند. 

در پایان این کنگره یک روزه تعدادی مقاله با موضوع فرهنگ عاشورا توسط دانش‌آموزان ارايه و از سه مقاله برتر تجليل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما