تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۷۴۴
یک تهیه کننده سینما:

در دوران معاصر كشورمان پرچمدار فرهنگ عاشورا است

در دوران معاصر كشورمان پرچمدار فرهنگ عاشورا است
به گزارش خیمه، سجادپور ضمن بيان مطلب فوق افزود: فرهنگ شهادت و نهضت عاشورا در جامعه ما نهادينه شده است و از گذشته‌هاي دور در فرهنگ ما ريشه دوانده و وارد جان فرزندان اين سرزمين شده است. 

وي با اشاره به اينكه در دوران معاصر كشورمان پرچمدار فرهنگ عاشورا است، خاطرنشان ساخت: فرهنگ عاشورا در دل مردم ايران جاي گرفته و هركدام از قوميت‌ها و اقشار مختلف جامعه باورهاي حسيني دارند و در نقاط حساس و بزنگاه‌ها فرهنگ حسيني، فرهنگ عاشورا و فرهنگ علوي مردم نقشي به‌سزا ايفا نموده است.
 
سجادپور هنر عكاسي را هنر مردمي و قابل درك و فهم براي اقشار مختلف مردم و بي‌نياز از ترجمه دانست و گفت: در برگزاري يادواره ياران حسين(ع)، كثرت آثار رسيده نشان از حضور پررنگ فرهنگ عاشورا در جامعه ما دارد و با توجه به سرعت ارتباط گيري عكس بسيار تأثيرگذار خواهد بود. 

به اعتقاد اين تهيه كننده سينما و تلويزيون، هنرعكاسي تا حدود زيادي مسئوليتش را نسبت به انقلاب و گسترش پيام انقلاب انجام داده و به نسبت ساير هنرها عكاسي به انقلاب اداي دين نموده است. 

وي گفت: هنر عكاسي گران و هزينه‌بر است و بايد كمك و حمايت كرد تا عكاسان در دنياي تصويري امروز با هنرشان فرهنگ و هنر ايران امروز را گسترش دهند اما اين كار ساده‌اي نيست و نياز به حامي دارد. 

سجادپور افزود: براي گسترش و تعميق فرهنگ عاشورا و نهضت حسيني بايد مهمترين و برجسته‌ترين شاخه‌هاي هنري از قبيل سينما، موسيقي، رمان و.... به خدمت عاشورا در بيابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما