تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۲۹
۰
کد مطلب : ۱۵۳۴
دبير دومين كنگره «عاشوراپژوهی» مشهد :

47 درصد موقوفات خراسان رضوی برای زنده‌نگه‌داشتن نهضت عاشورا تخصيص داده شده است

47 درصد موقوفات خراسان رضوی برای زنده‌نگه‌داشتن نهضت عاشورا تخصيص داده شده است
به گزارش خیمه، دبير دومين كنگره «عاشورا‌پژوهی» مشهد، در نشست خبری اين كنگره گفت: در برگزاری بسياری از مراسم عزاداری ايام محرم و صفر، اداره اوقاف دخيل است.

علی يوسفی با اشاره به برگزاری اولين كنگره عاشورا‌پژوهی در سال گذشته گفت: اولين كنگره عاشورا‌پژوهی با عنوان «امام حسين و مقاومت» برگزار شد و دومين كنگره آن با عنوان «عاشورا، انقلاب و انتظار»، در 30استان كشور به اجرا در آمده است كه در استان‌های تهران و خراسان رضوی، به طور همزمان، پنجم اسفندماه برگزار خواهد شد.

يوسفی در ادامه گفت: با توجه به شاخص‌بودن خراسان رضوی در برگزاری كنگره اول، تا به حال تعدادی مقاله از استان‌های اصفهان، كرمان، كردستان، لرستان، خراسان‌جنوبی، خوزستان و تهران به دبيرخانه اين كنگره در خراسان رضوی رسيده است.

دبير دومين كنگره عاشورا‌پژوهی خاطرنشان كرد: تا كنون 73 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده كه در حال حاضر، توسط اساتيد حوزه و دانشگاه تحت بازبينی و بررسی است و مهلت ارسال مقالات نيز تا دوم اسفند‌ماه تمديد شده است.

20 مقاله منتخب از كنگره عاشورا‌پژوهی هر استان، به مرحله كشوری كنگره راه پيدا خواهند كرد و مرحله كشوری، 16 اسفند‌ماه (روز وقف) در تهران برگزار خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما