تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۵۵۷۶

ایوان طلای حرم امیرمومنان علی(ع) به همت خوزستانی‌ها بازسازی می‌شود

ایوان طلای حرم امیرمومنان علی(ع) به همت خوزستانی‌ها بازسازی می‌شود
ایران‌زمین: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از مأموریت جدید این استان مبنی بر بازسازی ایوان طلای حرم مطهر امیرمومنان علی(ع) در نجف اشرف خبرداد.

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، عصر روز ۲۱ دی در دومین همایش مسئولان، معاونت‌ها و ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات شهرستان‌های استان که در سالن اجتماعات سازمان آب ‌و ‌برق اهواز برگزار شد، با بیان اینکه این ماموریت از سوی کشور عراق به ستاد بازسازی استان محول شده است، گفت: از آغاز فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان محوریت برنامه‌ها بر سه بخش قرار گرفت.

وی افزود: این سه بخش به ترتیب شامل بررسی سوابق گذشته در فعالیت‌های صورت گرفته، تدوین برنامه‌ها در بلندمدت و کوتاه مدت که مستلزم یک مدیریت صحیح و کارآمد است و اجرای برنامه‌های تدوین شده توسط ستاد استان که تکمیل‌کننده بخش دوم می‌باشد، است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، تصریح کرد: نخستین اقدام صورت گرفته طبق برنامه‌ریزی‌های تدوین شده، راه‌اندازی ستاد‌های بازسازی عتبات‌ عالیات در شهرستان‌های تابعه استان است که طبق آمار تاکنون این ستادها در ۲۵ شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: به مسئولان و معاونت‌های ستاد بازسازی در شهرستا‌ن‌ها تاکید شده تا مجموعه فعالیت‌های خود را در امور مربوط به بازسازی عتبات ‌عالیات و حرمین مطهر به بخش‌ها، حومه‌ها و حتی به روستاهای اطراف شهرستان حوزه خود وسعت دهند تا عموم مردم در‌ نقاط مختلف استان در این امر خداپسندانه شریک شده و از برکات آن بهره‌مند شوند.

این مقام
مسئول، تصریح کرد: با اتمام کار بازسازی ایوان طلا در حرم مطهر امیرمومنان(ع) و با توجه به توان بالای خوزستان و ارادت خاصی که مردم ولایت‌مدار و شریف استان نسبت به ائمه‌اطهار(ع) دارند، انتظار می‌رود ماموریت‌های بیشتری به ستاد بازسازی این استان محول شود که باید خود را برای این مهم آماده کنیم.

وی به برنامه‌های آتی ستاد بازسازی استان اشاره کرد و یاد آور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نمایندگان ستادها در شهرستان‌ها به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق ازحوزه کاری خود و شرح وظایف آنها در ستادها،‌ جمع‌آوری ۱۲ هزار و۵۰۰ خشت طلا در سطح شهرستان‌‌های استان برای بازسازی حرم مطهر حضرت علی(ع) که هرخشت طلا به مبلغ یک‌ میلیون تومان است از دیگر برنامه‌های ستاد است.

حجت الاسلام موسوی، به فعالیت‌های انجام شده ستاد بازسازی خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان وجه نقد و ۶۵۰ تن سیمان به کربلای معلی و نجف اشرف حواله شده که این مبالغ همه مردمی است و هیچ ارگان یا نهادی در این مهم دخیل نیستد.

مسئول ستاد بازسازی خوزستان، با بیان اینکه این ستاد برای بازسازی حرمین شریفین هیچ‌گونه بودجه دولتی ندارد، اذعان داشت: این ستاد همه دارایی‌های خود را از طریق کمک های مردم ولایت‌مدار و خیرین صدیق به دست آورده و وظیفه ما مسئولان، اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی و به‌کارگیری افراد مؤمن، ولایی و پیگیر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند «بازسازی عتبات عالیات»،‌ پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام و نیز مبالغ هزینه شده، به «پرونده ویژه خیمه» مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما