تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۵۲۴۲

دکتر اعوانی: پیامی که شصت سال پس از هجرت پیامبر به جهان داده شد

دکتر اعوانی: پیامی که شصت سال پس از هجرت پیامبر به جهان داده شد
فرهنگ-اندیشه: رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با تأکید بر اینکه پیام قیام امام حسین(ع) حق‌طلبی است، گفت: پیام سیدالشهدا برای همه روزگاران، حقیقت‌طلبی، آزادگی و آزادی است که باید به گوش جهانیان برسد.

دکتر غلامرضا اعوانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با تأکید بر اینکه واقعه عاشورا جای بحث و گفتگوی بسیار دارد، گفت: پیام عاشورا باید به گوش همه مسلمانان و جهانیان برسد چرا که این پیام، پیامی جهانی است.

اعوانی یادآور شد: در اهمیت واقعه عاشورا همین بس که شصت سال پس از هجرت پیامبر، فرد فاسد و فاسقی به نام یزید بعنوان خلیفه مسلمین بر مسند می‌نشیند و تمام کسانی که به واقع اهل حق و حقیقت بودند در تنگنای بسیار بدی قرار می‌گیرند و حتی بهترین افراد جهان و اسلام هم حق حیات نمی‌یابند.

وی افزود: در آن محیط خفقان و استبداد مطلق، بی‌شک اقدام سنجیده امام حسین(ع) اسلام را احیا کرد و اگر نبود اقدام شجاعانه و شهادت آن حضرت، شاید اسلام لطمه‌های بسیاری می‌دید و حتی از میان رفته بود‌.

استاد فلسفه و حکمت تصریح کرد: پیام قیام امام حسین(ع)، حق‌طلبی است. فرض بر این است که مسلمانان در هر شرایطی حق‌طلب و آزادی طلب هستند. اسلام دین حق‌طلبی است و بنابراین باید گفت که پیام سیدالشهدا برای همه روزگاران، حقیقت‌طلبی، آزادگی و آزادی است و به همین دلیل است که امام حسین(ع) می‌فرمایند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما