تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۴۷۰۸

نشست پژوهشی تئاتر آیینی و سنتی ایران برگزار می‌شود

نشست پژوهشی تئاتر آیینی و سنتی ایران برگزار می‌شود
مردم‌‌شناسی: نشست پژوهشی تئاتر آیینی و سنتی ایران با حضور استاد جابر عناصری به همت واحد پژوهش حوزه هنری مازندران در ساری برگزار می‌شود.

در این نشست یک روزه که ۲۰ آبان در این مرکز برگزار می‌شود دکتر عناصری پدر تعزیه ایران در این همایش پیرامون تئاتر آیینی و سنتی ایران به بحث و گفتگو می‌پردازد.

سید رحیم موسوی‌، مسئول واحد پژوهش حوزه هنری مازندران در این باره گفت: علاقه‌مندان می‌تواند جهت ثبت نام در این همایش تا قبل از تاریخ مذکور به دفتر پژوهشی حوزه هنری استان مازندران مراجعه نمایند.

استاد عناصری در سال ۱۳۲۴ در اردبیل متولد شد و تحصیلات متوسط را در دارالفنون تهران با کسب مقام اول در رشته ادبی به پایان رساند و در دانشگاه تهران موفق به اخذ دکتری فلسفه و علوم تربیتی شد.

وی همچنین ۴۱ سال به عنوان استاد دانشگاه تهران تدریس نموده و به عنوان استاد ممتاز مورد تقدیر قرار گرفت و به پاس پژوهش و خدمات ارزنده وی در تعزیه‌، لقب پدر تعزیه ایران از سوی مراکز فرهنگی و دانشگاهی به ایشان اعطاء شد.

تا کنون بیش از چهل کتاب از وی تالیف که از آن جمله می توان به مراسم آیینی و تئاتر، تاریخ هنر ایران ، تاریخ هنر جهان‌، در آمدی بر نمایش و نیایش ایران و تعزیه نمایش مصیب اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما