تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۴۴۵
استاندار کربلا:

مراسم اربعين امسال باقدرت و كيفيت بالاتري برگزار خواهد شد

مراسم اربعين امسال باقدرت و كيفيت بالاتري برگزار خواهد شد
به گزارش خیمه، استاندار کربلا با بیان اینکه مراسم اربعين حسيني امسال را نيز با قدرت و كيفيت بالاتري برگزار خواهيم كرد، افزود: براساس آخرين پيش بيني‌ها بين ‪ ۶‬تا ‪ ۹‬ميليون زائر حسيني در ايام چهار پنج روزه منتهي به اربعين، به كربلا مشرف خواهند شد.

عقیل الخزعلي گفت: براي اين ايام ، تدابير به شدت سختگيرانه تري نسبت به ايام محرم و عاشوراي امسال، تدارك ديده‌ايم.

وی گفت: براي مديريت اين مراسم در كربلا كه از نظر حضور مردمي، بيشترين زائر را در طول سال به خود خواهد ديد، نيروهاي امنيتي، امدادي و خدماتي بيشتري نسبت به ايام محرم امسال از بغداد به كمك نيروهاي محلي خواهند شتافت.

استاندار كربلا، در پاسخ به اين سوال كه آيا امكانات كربلا پاسخگوي ‪۶‬ تا ‪ ۹‬ميليون زائر حسيني در اربعين خواهد بود؟، گفت: قطعا با امكانات موجود كربلا، توانايي پوشش چنين حجم وظرفيتي از زائر را نداريم، "نه به لحاظ امنيتي و نه از نظر خدماتي و رفاهي" .

الخزعلي در عين حال گفت: اما در چارچوب تدابير ويژه براي مراسم اين روز، به كمك و همكاري دستگاههاي دولتي و هيات‌ها و انجمن‌هاي محلي و مردمي متكي هستيم و ضمن آنكه اين تعداد از جمعيت طي چهار و پنج روز منتهي به اربعين حسيني بصورت سيال وارد كربلا شده و خارج خواهند شد.

استاندار كربلا كه برگزاري مراسم ايام حسيني امسال، بويژه روز عاشورا را به عنوان مديريت عالي در كارنامه خود و دولت نوري المالكي دارد، گفت: براي اربعين امسال مقرر شد تا وزارتخانه‌هاي دفاع ، تجارت، اقتصاد، برق، نفت و حمل و نقل عراق در قالب يك كميته ويژه به برگزاري هرچه بهتر مراسم كمك كنند.

وي افزود: ما همچنين از حمايت‌هاي مردمي، از جمله ‪ ۳۰۰‬هيات مذهبي كربلا نيز برخورداريم كه عملكرد آنان در ايام محرم بسيار خوب بود.

الخزعلي، در تشريح مديريت عمليات امنيتي و رفاهي و خدماتي در طول ايام محرم و عاشوراي امسال، گفت: ما براي مراسم امسال ايام محرم، كليه امكانات نظامي، امنيتي و خدماتي و رفاهي، از جمله كارمندان اداري را بسيج كرديم.

وي گفت: اولويت اول ما " ترتيبات امنيتي" بود و با اطلاعاتي كه كسب كرده بوديم، اطمينان داشتيم مراسم امسال از سوي گروههاي مسلح تهديد مي شود، از همين رو با استقرار نيروهاي آموزش ديده در ساختمان‌هاي مرتفع و ايست‌هاي بازرسي متعدد در مركز شهر، حاشيه امنيتي مناسبي ايجاد كرديم.

استاندار كربلا اظهار داشت :تعدادي از بالگردهاي ارتش عراق پوشش هوايي اين تظاهران را برعهده داشت.

وي كمك نيروهاي اطلاعات مردمي را نيز بسيار با اهميت دانست و گفت: با اطلاعات بدست آمده سه عمليات جستجو و بازرسي را در روزهاي پنجم، ششم و هفتم محرم به مرحله اجرا گذاشتيم كه موفق شديم در اجراي آن گروههايي از افراد مسلح را پيش از هرگونه تحرك در مركز و حومه كربلا دستگير كنيم.

استاندار كربلا، گروههايي را كه براي به آشوب كشيدن كربلا در روز عاشورا آماده شده بودند، عواملي از طرفداران مسلح گروههاي منحرف مذهبي موسوم به يماني و جند السما معرفي كرد كه به گفته وي اين گروهها ريشه در سياست‌هاي ضد ديني صدام حسين دارند.

گفته مي‌شود، احمد الحسن اليماني، دردانشگاه بصره تحصيل مي‌كرد كه بعد وارد حوزه علوم ديني شد و سپس به زندان افتاد و در آنجا با تشكيلات استخبارات رژيم صدام حسين همكاري كرد و آموزش ديد.

طرفداران او ادعا مي‌كنند كه وي نايب امام زمان(عج) است و خود او نيز گفته است كه پدرش همان مهدي (عج) است.

استاندار كربلا با اشاره به اين كه "هركس ديوانه مي‌شود، مدعي مهدويت مي شود"، گفت اين‌ها بيماران رواني با اختلالات بالايي مانند شيزوفرني و پارانوئيد هستند.

وي بابيان اين كه در عمليات محرم امسال، اجازه تحرك به اين گروهها را نداديم، افزود: اول اين كه اجازه نداديم با تحرك اين گروهها، اعتقادات و باورهاي مردم به بازي گرفته شود و دوم اين كه، ما به عنوان عراقي و ملت عراق،ثابت كرديم كه براي برقراي امنيت هيچ نيازي به نيروي خارجي نداريم .

بنا بر گزارش ایرنا، استاندار كربلا افزود: اين عمليات ثابت كرد كه كربلا توانايي روي پا ايستادن و پيشرفت در تمامي فعاليت‌هاي امنيتي و خدماتي را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما