تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۵۰
۱
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵

اجراي نمايش ياس کبود همزمان با شهادت حضرت رقيه(س) در مشهد

به گزارش خیمه، مدرسه علميه حضرت رقيه(س) مشهد، به منظور تکريم و بزرگداشت حضرت رقيه(س) و ايجاد انس بيشتر با ايشان، نمايش دو روزه اي با عنوان ياس کبود برگزار کرد.

در طول دو روز برگزاري اين نمايش که با حضور گروهي از دانش آموزان مدارس ابتدايي و مدرسه راهنمايي بنت الحسين(ع) وابسته به مدرسه علميه حضرت رقيه و شماري از بانوان طلبه شهر مشهد همراه بود، مصائب حضرت رقيه(س) پس از شهادت پدر بزرگوارش تا اسارت و خرابه شام، به تصوير کشيده شد.


خاطر نشان می شود، نمايشگاه روايت فتح، شامل دو بخش غرفه کتاب و بخش تجسمي که به روايت رابطه انقلاب اسلامي با عاشوراي حسيني و قيام حضرت مهدي(عج) مي پردازد، همزمان با ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي در محل سالن همايش هاي مدرسه علميه حضرت رقيه(س) افتتاح شد و تا پايان ماه صفر در ساعات اداري، براي بازديد همگان داير است.



مرجع : خبرگزاری رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

Iran, Islamic Republic of
تأکید مراجع و علما به لزوم تکریم حضرت رقیه
مراجع عظام تقلید و علما در مورد برخی شبهاتی که پیرامون وجود مبارک حضرت رقیه(س) وجود دارد نظرات خود را اعلام و تأکید کردند تشکیک در اصل وجود مقدس حضرت رقیه (س) نه تنها جرم و ظلم به آن مظلومه و پدر بزرگوارش، بلکه ظلم به اهل بیت علیهم السلام است.
به گزارش خبرگزاری مهر، در پی القای برخی شبهات بی پایه و اساس از سوی برخی اشخاص کم اطلاع درباره وجود مقدس حضرت رقیه بنت الحسین، مراجع عظام تقلید و علمای کشور در پاسخ به پرسش اداره کل فرهنگی سازمان صداوسیما در این زمینه، نظرات خود را اعلام کردند .

آیت الله مکارم شیرازی

مشهور و معروف است دختری کوچک از امام حسین (ع) در خرابه شام از دنیا رفته و مرقدش اکنون زیارتگاه مؤمنین است.

آیت الله مظاهری

همین جا که به عنوان مرقد حضرت رقیه مشهور است ، مرقد اوست و تشکیک کردن یک ظلم است آن هم ظلم به بچه مظلوم امام حسین (ع) و همین شهرت در مورد مرقد مطهر حضرت زینب (س) نیز وجود دارد و تشکیک در آن ظلم به حضرت زینب است و ظلم به حضرت زینب گناهش خیلی بزرگ است و ما در این گونه موارد نظیر سیادت اشخاص و قبور بزرگان چیزی جز شهرت نداریم و این شهرت در نظر همه فقها حجت بوده و هست.

آیت الله مبشر کاشانی

قال الله تبارک و تعالی :" یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون"

هیچگونه شک و شبهه ای درباره وجود مقدس حضرت رقیه بنت الحسین (ع) وجود ندارد و شواهد تاریخی نشان می دهد که آن مظلومه بر اثرتحمل رنج ها و مصائبی که در مسیر شام و آن چه در خرابه شام اتفاق افتاد ، در صغر سن از دنیا رفته و در دمشق مدفون شد ، تنها مطلب مورد بحث این است که نام مبارک او رقیه بوده یا زینب یا اسم دیگری داشته ، سپس به اسم رقیه مشهور شده؟

و اما اشتهار اسم او به نام رقیه به این جهت است که در مدفن این وجود مقدس و نورانی ، در دمشق ، نام رقیه بنت امیرالمومنین (ع) نوشته شده که بدیهی است انتساب به "جد اعلی" ، متداول و معمول بوده است پس تشکیک در اصل وجود مقدس آن حضرت جرم و ظلم به آن مظلومه و پدر بزرگوارش ، بلکه ظلم به اهل بیت (ع) است و شبهه پراکنان بدانند که نور خدا هرگز خاموش نخواهد شد ، بلکه پیوسته برتزاید و تجلیات بیشتر است.

آیت الله علوی گرگانی

وجود حضرت رقیه (س) از مسلمات تاریخی است و اگر شبهه ای هم هست در اصل وجود ایشان نیست و بعضی از شبهات در نام مبارک او وجود دارد ولی این مسئله که دختری از امام حسین در شام مدفون است ، هیچ گونه شک و شبهه ای در آن وجود ندارد و توصیه ما به کسانی که این شبهات را نسبت به معتقدات دینی مردم وارد می کنند آن است که بدانند هیچ گونه نفعی نخواهند برد و فقط آخرت خود را خراب کرده اند و خود را مورد غضب امام حسین (ع) قرار داده اند و لذا خوب است که با این گونه مسائل خود را درگیر ننمایند.

آیت الله روحانی

اولا راجع به حضرت رقیه سلام الله علیها اخیرا کتابی نوشته شده است و خیلی خوب اثبات نموده به این که حضرت رقیه 3 ساله در خرابه شام از دنیا رفته و قبرش هم در آنجاست و معجزات زیادی هم نقل شده است و ثانیا قاعده ای در فقه است بنام تسامح در ادله سنن ، مقتضی آن قاعده این است که آنچه راجع به این دختر 3 ساله گفته اند شما هم نقل کنید و به زیارت او بروید همه اش بر طبق موازین شرع است .

آیت الله نوری همدانی

از آنجا که آن چه پیرامون وجود شریف دختر سیدالشهدا (ع) است فقط منقولات تاریخی است لذا بعضی تشکیک در وجود ایشان یا بعضی در تاریخ شهادت ایشان و ..... دارند از میان بزرگان مرحوم شهید مطهری نیز در کتاب حماسه حسینی پیرامون این مسئله مباحثی دارند که برای شما دیگران خواندنی است و همه ما باید از گفتن مسائلی که در حیطه تخصص ما نبوده و در آن زمینه علم نداریم پرهیز کرده علی الخصوص مسائل اعتقادی مردم.

شیخ حسین انصاریان

اولا چنان که شما اشاره نموده اید این گونه شبهات از سوی کسانی مطرح می گردد که حداقل اطلاعات تاریخی را ندارند و اظهار نظر می کنند. ثانیا چنان که مشهور و معروف است امام حسین(ع) دختری بنام رقیه داشتند که در کربلا نیز حضور داشت و بعد از حادثه کربلا به علت کثرت فشار و آزار روحی و جسمی در شام به دیار باقی شتافت.