تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۳۶۴۵

فقدان روانشناسی تبليغی از معضلات تبليغ دين است

فقدان روانشناسی تبليغی از معضلات تبليغ دين است
ایران‌زمین: حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزيزخانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ۱۶ تیر در کارگاه آموزشی مبلغات دینی با عنوان «اهمیت روانشناسی در تبلیغ دین» گفت: فقدان روانشناسی تبليغی يکی از معضلات و مشکلات مهم در امر خطير تبليغ دين است که بايد به آن توجه ويژه‌ای شود.

وی افزود: يک مبلغه يا مبلغ دينی بايد پيش از تبليغ مطالب خود را مطابق با محيط يعنی روستا، شهر يا طبقه دانشگاهی، کارگری، بی‌سواد، زنان يا جوانان آماده کند در غير اينصورت سخنان وی تاثير گذار نخواهد بود.

حجت الاسلام عزیزخانی تصریح کرد: يکی از شرايط موفقيت در امر تبليغ، مردم‏ شناسی مبلغ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: شناخت فرهنگ و آداب و رسوم ملی، در نظر گرفتن نيازها، کمبودها و مشکلات ويژه مردم هر منطقه و نيز توجه به ميزان تحصيلات و سطح آگاهی‌های مردم و مسایلی ديگر از اين‏گونه، از شرايط اساسی کارآمدی امر تبليغ به شمار می‌آيد.

بنابر گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، وی تاکید کرد: در حقيقت بدون شناخت زمينه تبليغ و روحيه مردم، هيچ‏گونه تضمينی برای نفوذ کلام و پيام وجود ندارد.

حجت الاسلام عزیزخانی اظهار داشت: مبلغ راستين کسی است که هم مردم را به رحمت خداوند اميدوار می‌سازد و هم عذاب پروردگار را به آنان گوشزد می‌کند، وی نه يکسره مردمان را اميدوار می‌سازد، به گونه‏‌ای که ناخواسته زمينه لغزش را برای آنان فراهم آورد و نه آنها را نااميد می‏کند، تا آن جا که انگيزه انجام کارهای شايسته را از آنان بازستاند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما