تاریخ انتشار
شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۲۶۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

عزاداری ها بر ماندگاری ملت های شیعه افزوده است

به گزارش خیمه، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به رمز ماندگاری قیام عاشورا در همه اعصار و ادوار گفت: انقلاب اسلامی ایران مولود عاشورا است. 

آیت الله نورالله طبرسی افزود: با ثبات ترین قوم و حکومت ماندگار و استوار جامعه دین شیعه بوده که به واسطه حفظ ارزش های قیام عاشورا و مجالس عزاداری بر تقویت نظام اسلامی ثبات بخشیده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مسلمین جهان وامدار قیام اباعبدالله الحسین و حماسه کربلا هستند، تصریح کرد: شیعه با عزاداری های حسینی زنده و جاوید مانده و هیچ نیروی خارجی قدرت مقابله با این حکومت را ندارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه عزاداریهای حسینی باید ضمن ماندگاری بازدارنده و سازنده باشد بر ضرورت تشکیل مجمع متشکل هیئتهای عزاداری استان و شهرستانها تاکید کرد.

طبرسی ضمن مثبت ارزیابی کردن این اقدام مهم در گردهم آوردن هیات های مذهبی شهر و روستای استان خواستار تقویت و ساماندهی این دسته جات و هیئتها در همه شهرهای استان شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اذعان داشت: مومنین و مردم باید از عزادارای های حسینی عبرت بگیرند و با حضور معنوی در مجالس عزدارای بر تقوی و معرفت دینی خود بیفزایند.

بنا بر گزارش مهر، همایش بزرگ عاشوراییان حسینی امسال برای نخستین بار به صورت نمادین توسط هیئتهای مذهبی شهرستان ساری ویژه ای برگزار که مداحان اهل بیت استان در رثای اباعبدالله الحسین به مرثیه سرایی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما