تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۲۵۵۹

دو اثر عاشورايی از محمدرضا سنگری منتشر می‌شود

دو اثر عاشورايی از محمدرضا سنگری منتشر می‌شود
«محمدرضا سنگری» نويسنده و عاشوراپژوه دو مجموعه جديد از نثرها و پژوهش‌های عاشورايی خود را با عنوان «دلشكسته كوچك من» و «آئينه در كربلا» روانه بازار كتاب می‌كند.

«دلشكسته كوچك من» مجموعه‌ای است از متن‌ها و نثر‌های ادبی در زمينه عاشورا كه توسط نشر قو منتشر می‌شود. اين اثر توصيفی در قالب مجموعه گفت‌و‌گوهای حضرت رقيه(س) با حضرت امام حسين(ع) تأليف شده است و با زبانی عاطفی و از نگاه دختر حضرت امام حسين (ع) به توصيف عاشورا می‌پردازد.

سنگری همچنين اثری پژوهشی با عنوان «آئينه در كربلا» را نيز توسط انتشارات قديانی در دست انتشار قرار داده است. اين اثر، پژوهشی در واقع تحقيقی است در ارتباط با ناگفته‌های واقعه عاشورا كه به بنا بر گفته نويسنده زاويه‌ای نو در باب نگاه به حادثه عاشورا است و علاوه بر معرفی موقعيت‌ها و افراد در واقعه عاشورا با نگاهی عبرت‌آموز و متفكرانه برخی از زوايای پنهان اين حادثه را روايت می‌كند.

محمدرضا سنگری متولد سال ۱۳۳۳ در شهر شوش است و دارای مدرك دكترای زبان و ادبيات فارسی از دانشگاه تهران است. از جمله آثار تأليف‌شده توسط وی می‌توان به «سوگ سرخ»، «حنجره معصوم»، «كرشمه‌های قلم»، «يادهای سبز» و «پيوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس» اشاره كرد. وی همچنين سال‌ها در تأليف كتاب‌‌های درسی با سازمان پژوهش و تأليف كتب درسی همكاری داشته است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما