تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۱۲۸۶

قرآن منسوب به دستخط امام حسين(ع) به نمايش درآمد

قرآن منسوب به دستخط امام حسين(ع) به نمايش درآمد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، نمایشگاه سوگ سرخ كه به همت سازمان كتاب‌خانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی برپا شده است، پذیرای علاقه‌مندانی است كه قصد بازدید از این قرآن نفیس را دارند. این قرآن بر روی پوست آهو كتابت شده و از جمله آثاری است كه در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

در این نمایشگاه كه با موضوع امام حسین(ع) و محرم برگزار شده، همچنین تعدادی از كتب خطی، چاپ سنگی و چاپی و منابع الكترونیكی و غیر چاپی به نمایش درآمده است.

مسئول روابط عمومی این سازمان گفت: از میان آثار فراوان خطی و چاپ سنگی با موضوع امام حسین(ع) كه در گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی موجود است، تعدادی آثار نفیس نظیر زیارت عاشورا، منبع البكاء، شرح زیارت عاشورا، ترجمه مفتاح‌البكاء، وقایع عاشورا و امام حسین(ع) و دیگر كتب نفیس انتخاب و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مهدی قیصری نیك خاطرنشان كرد: در میان كتب چاپ سنگی این نمایشگاه آثار ارزشمندی مانند محرق القلوب، جواهرالایقان و سرمایه ایمان، مهیج الاحزان و طوفان البكاء وجود دارد كه همگی دارای ارزش علمی و تاریخی هستند.

وی افزود: علاوه بر این، مجموعه‌ای از كتب چاپی و مواد دیداری و شنیداری با موضوع فوق از كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی انتخاب و نمایش داده شده است.

در این نمایشگاه بخش‌هایی همچون تمبر، كتاب‌شناسی، كتاب‌های لاتین و عربی، مقتل‌ها، دیوان‌های شعر، یاران امام، عزاداری و فلسفه آن، كتاب‌شناسی حضرت ابوالفضل و اهل بیت امام حسین(ع)، واقعه عاشورا، جریان‌شناسی فكری و آشنایی با زمینه‌های قیام، فرهنگ عاشورا، سخنان، سیره و كرامات، شخصیت و زندگانی و كتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی و مواد غیر چاپی وجود دارد كه می‌تواند برای محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به علوم دینی و ارادتمندان به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارزشمند و مفید باشد.

این نمایشگاه علمی و معنوی از امروز تا ۲۷ دی از ساعت ۸ تا ۱۳ در كتاب‌خانه مركزی آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی پذیرای علاقه‌مندان است.
مرجع : قطره
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما