تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۳۳
رییس کانون شاعران و مداحان استان قم:

اعتبارات کانون شاعران و مداحان كافي نيست

اعتبارات کانون شاعران و مداحان كافي نيست
 محمدعلی مجاهدی در گفت و گو با خیمه مشکل مالی را مهمترین دغدغه این کانون دانست و افزود: برای برگزاری برنامه های عاشورایی با میهمانانی از سراسر کشور، کلاس های آموزشی و همچنین چاپ کتاب برای بالا بردن سطح آگاهی شاعران و مداحان نیازمند اعتبارات مناسب هستیم. 

وي اعتبارات در نظر گرفته شده برای کانون های شاعران و مداحان را در سراسر کشور مناسب ندانست و با قدردانی از حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از این کانون ها گفت: کانون‌هایی که تشکیل شده برای ادامه فعالیت خود وابستگی کامل به اعتبارات سازمان تبلیغات دارند و در اعتبارات مصوب و ابلاغی سازمان هم برای کانون ردیفی در نظر گرفته نشده است که معضل نیز همین‌جاست.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ناگزیر است برای حمایت از فعالیت های کانون با کسر مبالغی از فعالیت های دیگر خود، این مبالغ را به کانون شاعران و مداحان اختصاص دهد. تا به امروز یک اعتبار رسمی مصوبی در اختیار ما نداده‌اند و کمک‌هایی هم که تاکنون شده مقطعی بوده است.

رییس کانون شاعران و مداحان استان قم با بیان این که کانون در سال، حداقل به 20 الی 25 میلیون بودجه نیاز دارد خاطر نشان کرد: برای برگزاری یک شب شعر عاشورایی یا یک برنامه‌ی عاشورایی اگر بخواهیم از سراسر کشور میهمان داشته باشیم و برنامه‌ی مؤثری برگزار کنیم، حداقل به بیش از شش میلیون تومان بودجه نیاز داریم.

وی تصریح کرد: برای چاپ کتاب و مجموعه‌های شعری و مقتل نیز نیازمند اعتبارات لازم هستیم و با دست خالی هیچ کاری نمی‌توان کرد.

مجاهدی در خصوص برنامه های کانون نیز اظهار داشت: برنامه‌ها زیای پیش بینی، تنظیم و ارائه شده و انجام این برنامه ها بستگی به بودجه ای دارد که در اختیار ما قرار می گیرد.

وی برنامه های آموزشی را از جمله نیازهای مداحان نام برد و گفت: یک مداح احتیاجات زیادی دارد. باید تاریخ اسلام، مقتل، زندگی‌نامه‌ی ذوات مقدس معصومین، فنون شعری، نقد شعر و به مسائل مرتبط با این قبیل مواردکاملاً اشراف داشته باشد.

رییس کانون شاعران و مداحان استان قم ادامه داد: برای مداحان مؤلفه‌هایی که به باورهای دینی ختم می‌شود، آسیب‌شناسی‌هایی که در امر مداحی وجود دارد با دلیل و برهان باید تدریس شود. اغلب عزیزان مداح تشنه این گونه مطالب هستند و مراجعه می‌کنند و از ما می‌خواهند کلاس‌هایی برگزار شود ولی تا ما اعتباری نداشته باشیم، کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما