تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۴۱
۰
کد مطلب : ۵۲۱۶

شعر آيینی در شماره اخير ماهنامه « شعر» بررسي شد

شعر آيینی در شماره اخير ماهنامه « شعر» بررسي شد
به گزارش خيمه، در شماره جدید ماهنامه «شعر» مصطفی محدثی خراسانی، سردبیر «شعر» سرمقاله این ماهنامه را با عنوان «آيین مبنای شعر فارسی» نوشته و پس از آن نعمت‌الله سعیدی مقاله‌ای را با عنوان «جادوی شعر و اعجاز قرآن» ارائه کرده است.

محمد کاظم کاظمی هم نوشتاری را با عنوان «شعر مذهبی، باید ها و نبایدها» ارائه کرده و در این مطلب دو نوع شعر «شعر سرودن برای دین» و «شعر سرودن طبق دستورات دین» را مورد توجه قرار داده است.

«عینیت گرای در شعر مذهبی» از فروردین پارسا ، «شنیده های منظوم پیامبر(ص)» از سید محسن مصطفی زاده و «حماسه و تغزل در شعر عاشورا» از دکتر غلامرضا کافی از دیگر مطالب این ماهنامه با موضوع شعر آئینی است.

بخش شعر جوان ماهنامه هم به حمیدرضا برقعی اختصاص یافته و در این بخش دکتر محمد علی مجاهدی نگاهی به مجموعه شعر این شاعر جوان داشته که نوشتار او با عنوان «شاعری در رستاخیز واژه ها» ارائه شده است.

در همین بخش محمد کاظم کاظمی مطلبی را با عنوان « ستایش محض » ارائه کرده و از سعید بیابانکی هم یادداشتی بر شعر «طوفان واژه ها» سروده حمید رضا برقعی باعنوان «شوق تکامل» منتشر شده است.

در همین شماره ماهنامه «شعر» مطالبی همچون «بررسی جایگاه کتاب گنجشک و جبرئیل در شعر مذهبی معاصر»، «گذاری در مجموعه شعر رضوی حمیدرضا شکارسری»، «درآمدی بر مجلس تعزیه حربن یزید ریاحی اثر استاد علی معلم دامغانی» ، «شعر آئینی از سه زاویه دید»، «مشخصه های شعر ولایی»، «از گلوی غمگن فرات»  و ... منتشر شده است.

ماهنامه «شعر» با صاحب‌امتیازی حوزه هنری، مدیرمسئولی حسن بنیانیان و سردبیری مصطفی محدثی خراسانی منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما