تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۰
۰
کد مطلب : ۸۲۹۳

دانشنامه امام علی(ع) در فضای مجازی منتشر شد

دانشنامه امام علی(ع) در فضای مجازی منتشر شد
 دانشنامه امام علی(ع) به همت پايگاه اطلاع رسانی حوزه نت با هدف در اختيار گذاشتن اطلاعات طبقه‌بندی شده محققان علوم دينی و شيفتگان اين امام همام منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

اين دانشنامه شامل ۱۴۱۴ مطلب شامل مقاله، گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان‌نامه و نگارخانه است كه در دو بخش نمايه اصلی و فرعی تقسيم مطالب را در اختيار كاربران قرار می‌دهد.

همچنين از اين ۱۴۱۴ مطلب در قالب يكصد نمايه، ۲۲نمايه اصلی و ۷۸ فرعی است كه بخش‌های نمودار موضوعی، طبقه‌بندی مطالب و معرفی نمايه اين دانشنامه با ارزنده‌ترين مطالب تدوين شده است.

از مقالات ارائه شده در اين دانشنامه می‌توان به امام علی(ع)؛ معرفی كوتاه، امام(ع) از ولادت تا هجرت، امام(ع) از هجرت تا غدير، امام(ع) از غدير تا پايان دوران خلفا، امام(ع) از خلافت تا شهادت، مظلوميت امام(ع)، فضائل و مناقب امام(ع)، اخلاق و سيره امام(ع)، آثار و منابع گردآوری شده از سخنان و نامه‌های امام(ع)، در مكتب امام(ع) و... اشاره كرد.

از نمايه‌های فرعی اين دانشنامه نيز می‌توان به پدر و مادر امام(ع)، تربيت امام(ع) در دامان پيامبر(ص)، پيشگامی امام(ع) در اسلام و ايمان، امام(ع) و ليلةالمبيت، امام(ع) در غزوه عشيره و بدر، امام(ع) و ازدواج با حضرت فاطمه(س)، امام(ع) و تولد امام حسن(ع) و حسين(ع)، امام(ع) و مرگ مادر اشاره كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما