تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۱
۰
کد مطلب : ۷۸۹۴

نظارت بر ۹۵ درصد هیئت‌های مذهبی

نظارت بر ۹۵ درصد هیئت‌های مذهبی
حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی با تأکید بر اینکه فعالیت فرهنگی بیش از برخوردهای قانونی، نیازمند سیاستهای تشویقی و ترغیبی است، از نظارت جدی بر ۹۵ درصد از هیئت‌های مذهبی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تنها درخواست مجوز برای تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی در سطح کشور به این اداره ارائه می شود، بیان کرد که پس از تصویب آئین‌نامه اعطای مجوز به گروه‌های هدف اعم از مراکز آموزشی یا تشکل‌ها، درخواست این نوع گروه‌ها به سازمان‌های تبلیغات در سطح استان ارسال می‌شوند.

مدیر کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد که اخیرا برای آمارگیری و دریافت اطلاعات درباره درخواست‌هایی که در رابطه با درخواست مجوز مراکز آموزش مداحی در استانها صورت گرفته، نامه‌هایی به استان‌ها ارسال کرده‌ایم.

دیلمقانی هدف از آمارگیری و دریافت اطلاعات درباره درخواست مجوز را ترغیب گروه‌های مخاطب عنوان کرد.

وی کار فرهنگی را در ارتباط مستقیم با سیاست‌های تشویقی دانست و افزود که کار فرهنگی با فرهنگ‌سازی، سیاست‌های تشویقی، ارتقای اطلاعات و افزایش آگاهی صورت می‌گیرد، در غیر این صورت اقدام از طریق مراجع قانون هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد که اداره تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات بر بیش از ۹۵درصد از هیئت‌های مذهبی نظارت دارد و اگر یکی از آنها درخواست مجوز نکرده باشد با اقدامات سلبی علیه وی اقدام نخواهیم کرد بلکه تلاش می‌کنیم اطلاعات آنها را ارتقا دهیم.

دیلمقانی بیان کرد که برای مثال اگر هیئت‌های مذهبی بدانند که وقتی قمه‌زنی می‌کنند به جای ترویج اسلام باعث انتقاد دشمنان اسلام می‌شوند از چنین اقداماتی دست برمی‌دارند. از این رو اگر اطلاعات و آگاهی آنها ارتقا یابد بسیاری از مسائل و مشکلات در این عرصه مرتفع می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما