تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۰۶۸۵
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی:

ایجاد شناخت و آگاهی برای بهبود اثربخشی رفتار، مورد نیاز امروز هیئت‌هاست

ایجاد شناخت و آگاهی برای بهبود اثربخشی رفتار، مورد نیاز امروز هیئت‌هاست
دکتر حسن بنیانیان با حضور حجت‌الاسلام صدوقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، دشتی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و رئیس حوزه هنری یزد در حسینیه سیدمحمد آقا برگزار شد بر برنامه‌ریزی و ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف مذهبی تاکید کرد.

او با اشاره به این‌که هیئت‌های مذهبی به عنوان سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند گفت: فعالیت هیئت‌ها علاوه بر بزرگداشت ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا باید در اعیاد و جشن‌های اسلامی نیز با بهره‌گیری از تعالیم اسلامی و هنر متعهد دینی صورت گیرد.

بنیانیان با بیان این‌که ما هم‌اکنون در برابر تهاجم فرهنگی و ابزار جدید تبلیغی دشمن قرار داریم بر تقویت و توسعه همه‌جانبه هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: چیزی که امروز در هیئت‌ها مورد نیاز است ایجاد شناخت و آگاهی برای بهبود اثربخشی رفتار هیئت‌هاست.

بنیانیان توجه به نقش کودکان، نوجوانان و جوانان در هیات، استفاده از اشعار و مطالب پر محتوا، بهره‌گیری از امکانات، تجهیزات و تکنولوژی نوین برای اثر بخشی مطلوب و استفاده از هنر اسلامی در تزیین فضای مراسم را از جمله مسائل مهمی برشمرد که باید مورد توجه مسئولان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر زنده نگه داشتن وقف، نذر و وجوه شرعی در هیئت‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: هیئت‌ها با این سه عنصر مردمی فعالند و به حیات خود ادامه می‌دهند که باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی و ساماندهی اساسی صورت گیرد.

او ضرورت تقویت هیئت‌ها با رویکرد نو و دیدگاه تازه را یادآور شد و ادامه داد: برای مقابله با جریان‌های منحرف و توطئه‌های دشمنان هیچ چاره‌ای جز تقویت و توسعه هیئت‌های مذهبی نداریم.

بنیانیان ایجاد تحول در نهادهای اصیل و مذهبی در چارچوب شرع مقدس اسلام با حفظ ارزش‌های اسلامی را یکی از روش‌های مقابله با حرکت‌های غیرمذهبی و معاند دانست و افزود: تلویزیون به عنوان یک رسانه فراگیر و تأثیرگزار می‌تواند با تولید برنامه‌های مناسب این نهادهای اصیل را تقویت کند.

رئیس حوزه هنری با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: مسجد، هیات و اهل بیت(ع) سرمایه‌های عظیم این ملت‌اند که ما باید آن را به جاذبه و تعقل دینی برای نسل جوان تبدیل کنیم.

بنیانیان درادامه به گسترش و ترویج حضور هیئت‌ها در جامعه و عمق بخشیدن به این تشکل‌های سازمان یافته اشاره کرد و گفت: ما به عنوان حوزه هنری باید هنر خود را در خدمت مساجد، هیئت‌های مذهبی و احیای فرائض دینی قرار دهیم و از ابزارهای خاص اسلامی برای رویارویی با نقشه‌های دشمنان استفاده کنیم.

او با اشاره به این‌که هیئت‌های مذهبی همواره نقش مؤثر خود را در اعتلای تعالیم اسلامی و فرهنگی ایفا کرده‌اند خاطرنشان کرد: همین هیئت‌های مذهبی هم‌اکنون و در آینده نیز در راه مبارزه با دشمن پیش قدم هستند و نقش تعیین کننده‌ای دارند.

دشتی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری یزد نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری استان یزد به عنوان حسینیه کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی بالای مذهبی و سوابق تاریخی این استان مراسم عزاداری حضرت اباعبدا... الحسین(ع) باید هرسال پرشور و با شکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

حسینی کوهستانی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان هم در این مراسم هدف از عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را تولی و تبری دانست و افزود: منظور از تبری در زمان کنونی، برائت و بیزاری از یزیدیان امروز است.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی با عنوان پرچمداران قیام عاشورا در حسینیه آقا گشایش یافت.

در این نمایشگاه فعالیت‌ها و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان در 40 غرفه به مدت یک هفته به معرض دید عموم گذاشته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما