تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۱
۰
کد مطلب : ۷۴۰۳

آسیب‌های عزاداری‌ها به صفر رسیده است

آسیب‌های عزاداری‌ها به صفر رسیده است
حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست سراسری مسئولان شوراهای هیئت‌های مذهبی کشور بیان کرد که موجی که توسط دشمنان برای آسیب رساندن به فرهنگ عظیم عزاداری به راه افتاده بود، با تلاش فراوان و بی‌وقفه شورای هیئت‌های مذهبی از بین رفت.

حرم سال گذشته محتوای شعر مداحان در عزاداری‌ها تقریباً بدون مشکل بوده و اگر هم در مواردی مشکلی داشته، نمود چندانی در عرصه اجتماعی پیدا نکرده است.

فرآیند ساماندهی تشکل‌های دینی در نهایت به این نتیجه رسید که تشکلی میانی برای تحقق این مهم به نام «شورای هیئات مذهبی» شکل گیرد؛ نخستین دوره این شورا در ۲۸ استان و ۱۷۰ شهرستان تشیکل شد.

مهمترین اقدامات این شوراها را در دوره اول، تشکیل هسته اولیه شوراها بود که این هسته ‌اولیه، به تدریج توانست آسیب‌شناسی هیئت‌های مذهبی را انجام دهد؛ این آسیب‌شناسی پایه و اساس کار‌های بعدی شورای هیئت‌های مذهبی شد.

پس از دوره اول، دوره دوم فعالیت شورای هیئت‌های مذهبی آغاز به کار کرد که در این دوره شوراهای هیئت‌های مذهبی توانستند با تکیه بر تجربیات بر جای مانده از دوره اول، بیش از ۴۰۰ مصوبه شاخص و عملیاتی داشته باشند.

 از مهمترین فعالیت‌های این دوره می‌توان برگزاری کنگره‌های شعر عاشورایی در ۹ استان اشاره داشت که محصولات این کنگره‌های شعر تحت عنوان نوحه‌های کف دستی در اختیار مداحان قرار گرفته ‌است.

برپایی نمایشگاه‌های بزرگ در جهت ارائه آثار فاخر عاری از آسیب‌های مشخص، تشکیل دوره‌های آموزشی و توجیهی در استانها و شهرستانها، برگزاری ۱۰۰۰ همایش سراسری در آستانه محرم گذشته از جمله دیگر فعالیت‌های شاخص شوراهای هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما