تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۹
۱
۰
کد مطلب : ۷۲۹۹
هنر عاشورایی

درباره انجمن تعزيه ايرانيان

درباره انجمن تعزيه ايرانيان
این انجمن پس از گذشت نزديك به سه سال از اعلام موجوديت در سال ۸۲، در آذرماه ۸۶ با شش عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل راه‌اندازی شد.

هدف «انجمن تعزيه ايرانيان» سر و سامان دادن و رسيدگي به امور تعزيه‌خوانان بود كه خدماتي به آنان ارائه شود.

اين انجمن كه هيأت مديره آن داوود فتحعلی‌بيگی رئيس هيأت مديره، مديرعامل و عضو اصلی، رضا سعيدی، نايب رئيس و عضو اصلی، مرتضی صفاريان، خزانه‌دار و عضو اصلی، لاله تقيان، منشی و عضو اصلی، اسماعيل محمدی، عضو اصلی، علاءالدين قاسمی، عضو اصلی، محمد رضايی، عضو اصلی، محمدحسين ناصربخت، بازرس اصلی، عباس صالحی‌، بازرس علی‌البدل، احمد عزيزی، عضو علی‌البدل و رجبعلی معينيان، عضو علی‌البدل هستند، به شماره ۲۲۰۵۸ ثبت شد و فعاليت خود را آغاز كرد.

در حال حاضر این انجمن، تعزيه‌خوانان داوطلب را به عضویت در می‌آورد که ارائه كارت ملی، شناسنامه، مدرك تحصيلی و تكميل فرم برای عضويت لازم است.

هاشم فياض نیز يكي از اعضاي موسس اين انجمن بود که در ميانه راه انجام مراحل ثبت فوت كرد.

انجمن تعزیه ایرانیان با توجه به صدور مجوزش به صورت دو ساله و در حالیکه بیش از یک سال از صدور مجوز آن می‌گذرد، هنوز مكان ثابت و محل مشخصی ندارد لذا فعالیت خاصی ندارد و جلسات انجمن در تماشاخانه سنگلج تهران برگزار می‌شود.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری در توافق‌هایی با این انجمن قول خرید مکان ثابت را به آنها داده است که در این حالت به صورت هفتگی تعزیه‌خوانی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

علي عظيمي
سلام.سامان دهي هنر مقدس تعزيه خواني از دغدغه هاي چندين وچند سالي ما بوده است وامروز كه به شكر خدا وهمت بزرگان ابن عرصه در حال تحقق يافتن است ،بر همه كساني كه خود را جزئ ازاين هنر ملي مي داند واجب است دست به دست هم داده نا گامي در جهت رشد وشكوفاي اين هنر مقدس بر داشته شود .واكنون بنده به عنوان كوچكترين عضو اين هنر مقدس در خانواده تعزيه خوان به همراه پدر خود مشهور به(حاج گل آقا عظيمي )از پيشكسوتان تعزيه در استان مازندران و برادران خود كه جمعا به نه نفر مي رسنند در تكيه كرد كلا ي جويبار كه قدمت آن را در عرصه شبيه خواني به دوران صفويه نسبت مي دهند در حال اجرائ تعزيه هستيم .وبا پيگيريهاي كه مسولين محترم انجمن ملي تعزيه از جمله استاد جناب آقاي فتحعليبيگي صورت پذيرفته است در حال هماهمگي با دوستان وبزرگان هنر تعزيه در مازندران هستيم كه با ياري حضرت حق بتوانيم انجمن ملي تعزيه ايرانيان شعبه مازندران را تاسيس كنيم . اميد است گامي در جهت رشد وشكوفاي اين اين هنر ملي مذهبي برداشته شود.