تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۲
۰
کد مطلب : ۷۲۷۴
تبلیغ دینی از رسانه-۱

رسانه مخاطبان ديني را به سمت شبكه‌هاي قرآني سوق‌دهد

رسانه مخاطبان ديني را  به سمت شبكه‌هاي قرآني سوق‌دهد
استاد دانشگاه تهران می‌گوید كه صدا و سيما براي تبليغ بهتر دين باید از فرصت‌هاي شبكه‌هاي قرآني استفاده كند.

تژاميرفخرايي معقداست وقتی صحبت از اطلاع‌رسانی ديني می‌شود برخی گمان می‌کنند این امر پروپگاندا یا هر اطلاع‌رسانی دیگری است، اما پروپگاندا یا تبلیغ و ترویج مفهوم دیگری دارد.

میرفخرایی از استادهای شناخته‌شده علوم ارتباطات است. او می‌گوید اگر منظور از اطلاع‌رسانی تبلیغ و ترویج درباره روزهای مذهبی یا آئین‌هایی است که قرار است برگزار شوند، صدا و سیما وظیفه دارد این کار را انجام دهد و مردم را در امر اطلاع رسانی یاری کند. همچنین درصورتیکه این تبلیغات برای ترویج مذهب است، رادیو و تلویزیون به خوبی از پس این امر برمی‌آیند و بهتر است بدون از دست دادن مخاطب این برنامه‌ها از همان شبکه قرآنی پخش شوند.

به عقیده میرفخرایی در پرداختن به مذهب از سوی رسانه نکته مهم این است که پرداخت به مذهب سبب ریزش مخاطبان رسانه و گرایش آنها به رسانه‌های خارجی نشود. او می‌گوید که اگر کسی علاقه‌مند به دانستن و شنیدن بیشتر درباره مسائل دینی است باید زمینه مناسب برای سوق‌دادن او به سوی به شبکه‌های قرآنی فراهم شود، در غیر اینصورت رسانه بدنه اصلی مخاطبانش را نیز ممکن است از دست بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما