تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۲
۰
کد مطلب : ۷۲۶۵

محتوای فرهنگی موزه عاشورا بررسی می‌شود

محتوای فرهنگی موزه عاشورا بررسی می‌شود
ضرورت راه‌اندازی موزه عاشورا بررسی دقیق محتوای فرهنگی آن است و در این زمینه نهادهای مختلف می‌توانند سازمان تبلیغات اسلامی را حمایت سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری کنند.

حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم نمایشگاه مناسبت‌های مذهبی منجر به تأسیس موزه شود، از برگزاری بیشتر نمایشگاه‌های مناسبتی در ایام محرم و یا در دهه فجر در استان‌های مختلف خبرداد.

در این نمایشگاهها تلاش می شود محصولات فرهنگی تشکلهای دینی و محصولات فرهنگی دیگر مراکز مرتبط در راستای معرفی محصولات و تولیدات فرهنگی سالم به دور از آسیبها و بدعتها معرفی شوند. 

 مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه استان‌ها با نهادهای فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان گردشگری و شهرداری و با نهادهایی که به نحوی با تولید مباحث فرهنگی ارتباط دارند، تعامل دارند، تصریح کرد که در گذشته نمایشگاه «عطر سیب» برگزار شد که در سال‌های اول چندان محتوا نداشت، اما در سال‌های بعد با محتواهای بسیار، گسترش چشمگیری یافت. 

دیلمقانی با اشاره به اینکه استان‌ها با نهادهای فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان گردشگری و شهرداری و با نهادهایی که به نحوی با تولید مباحث فرهنگی ارتباط دارند، تعامل دارند، تصریح کرد که در گذشته نمایشگاه «عطر سیب» برگزار شد که در سال‌های اول چندان محتوا نداشت، اما در سال‌های بعد با محتواهای بسیار، گسترش چشمگیری یافت. 

دستگاههای دولتی می توانند مکانی را که در شأن موزه باشد به آن اختصاص دهند، سازمان اوقاف و شهرداری نیز با اعطای اعتبارات فرهنگی می توانند در این زمینه کمک کنند. 

آنچه که باعث تقویت این موزه می شود، بخش محتوا و محصولات است که باید نهادهای فرهنگی مرتبط در این راستا کمک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما