تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۷۲۲۴

ضرب و شتم زائر زن ایرانی در مدینه

سازمان حج: به ما ربطی ندارد
ضرب و شتم زائر زن ایرانی در مدینه
شب جمعه گذشته در مسجدالنبي مدينه منوره زن جواني که مشغول خواندن دعا و زيارت‌نامه در حرم نبوي بود، مورد حمله ناگهانی ماموران سعودي قرار گرفت. به گفته شاهدان عینی ماموران پلیس عربستان این زن ایرانی را با ضربات باتوم، مشت و لگد مورد ضرب وشتم قرار دادند.

اين صحنه تاسف‌بار و بي‌سابقه موجي از تنفر و عصبانيت را در ميان زائران ايراني و ساير زوار کشورهاي خارجي حاضر در حرم نبوي بوجود آورد.

مديرکل روابط عمومي سازمان حج و زيارت در این‌باره بیان کرد که اين سازمان دخالتي در خصوص برخورد پليس عربستان بايد يک زائر زن ايراني به دليل اينکه خارج از سيستم سازمان اعزام شده ندارد، و در اين ارتباط بايد کنسولگري ايران پاسخگو باشد.

نصیری تصریح کرد که برخي از زائران ايراني از طريقي خارج از سيستم سازمان حج و زيارت به عربستان سعودي براي انجام مناسک حج اعزام مي شوند، که در اين صورت مسئوليتي متوجه اين سازمان نيست.

پیش‌تر نیز در حالی‌که زائران ایرانی در عراق به دنبال انفجار تروریستی در دیاله، در بیمارستان‌های این استان عراق بستری بودند، مسئولین سازمان حج در نخستین اقدام به دلیل سفر این هم‌وطنان خارج از چارچوب این سازمان از خود سلب مسئولیت کرده بودند.

در این‌باره بخوانید: [مردم قربانیان مضاعف]
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما