تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۹
۰
کد مطلب : ۶۳۲۲
ضرغامي:

بازدید از پروژه «مختارنامه» به قصد قربت نیاز دارد

بازدید از پروژه «مختارنامه» به قصد قربت نیاز دارد
در بازديد ریيس سازمان صداوسيما و برخی نمایندگان از لوکيشن و پشت صحنه مجموعه «مختارنامه» در طرود شاهرود، صحنه ملاقات و مذاکره شمر و عمربن سعد فيلمبرداري شد. در اين صحنه شمر نزد عمر مي‌آيد تا از او کسب تکليف کند که آيا به سپاه امام حسين(ع) در حين نماز حمله کنند يا نه و عمر بن سعد دستور حمله مي‌دهد.

آنها سپس از لوکيشن نهر علقمه ديدن کردند و پس از آن نیز نمايي از نماز ظهر عاشورا فيلمبرداري شد.

همچنین در اين روز براي اولين بار، صحنه‌هاي ضبط شده مربوط به آب آوردن حضرت ابوالفضل (‌ع)‌ از نهر پخش شد.

ضرغامي در این بازدید گفت :«به اعتقاد من اين دعوتي است از جانب پروردگار تا در اين مجموعه نمايش متفاوت و بي‌نظير الهي هر کس به نوبه خود سهمي داشته باشد.»

وی در ادامه از بازيگران و هنرمندان متعهد و حرفه اي حاضر در اين پروژه به خصوص مهدي فخيم‌زاده و اکبر زنجانپور تشکر کرد که بعد از انقلاب با حضور در اين پروژه‌ها فعاليت‌هاي پرباري داشته‌اند.

ریيس رسانه ملي با اشاره به انتظار مردم برای ديدن این مجموعه، دلیل طولانی شدن کار را تقاضای خودش از میرباقری اعلام کرد که وقايع کربلا را به صورت مفصل تربه تصوير کشد.

ضرغامي در اين بازديد از ميرباقري خواست چند شخصيت ديگر به کار اضافه شود که در صورت عملي شدن اين درخواست، پروژه چند ماه ديگر طول خواهد کشيد.

وی به وقايع کربلا و نقش و ماندگاري اين رويداد اشاره کرد و گفت:«اين صحنه‌هايي که امروز شاهد خلق آن بوديد و سعي مي‌کنيد گوشه‌اي از اين مجموعه را تصوير کنيد، بخشي به شدت تاريخ ساز است.»

گروه توليد «مختارنامه» به كارگرداني داوود ميرباقري براي به تصوير کشيدن فاز نهايي اين سريال که به وقايع کربلا اختصاص دارد، در بيابان هاي طرود شاهرود به سر مي‌‌برند.

سريال «مختارنامه» که توسط سيمافيلم توليد مي شود داستان قيام مختار ابوعبيد ثقفي ملقب به ابواسحاق را در مقاطع مختلف زندگي وي روايت مي‌كند. شهرت مختار به خاطر قيامي است كه پس از واقعه عاشورا با هدف خونخواهي از شهداي كربلا توسط او شكل مي‌گيرد و در نهايت به پيروزي مي‌رسد.
مرجع : سیمافیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما