تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۷
۰
کد مطلب : ۶۲۰۰

موسوی گرمارودی از «از گلوی غمگين فرات» می‌گوید

موسوی گرمارودی از «از گلوی غمگين فرات» می‌گوید
به گزارش خیمه، «از گلوی غمگين فرات» عنوان كتابی است از موسوی گرمارودی كه تركيب‌بندی 15 بندی درباره واقعه عاشوراست؛ هر بند اين تركيب‌بند در رثای يكی از بزرگان كربلا سروده شده و پانزدهمين بيت آن درباره امام سجاد(ع) است.

گرمارودی در اين كتاب سه مقدمه نوشته كه در آن به ويژگی‌های شعر اشاره شده است؛ هم‌چنين 5 شرح از بهاءالدين خرمشاهی، مرتضی اميری اسفندقه، حميدرضا شكارسری، سيد‌صدرالدين قوام‌شهيدی در اين اثر نوشته شده است.

كتاب «از گلوی غمگين فرات» از سوی انتشارات حوزه هنری برای ارائه در بيست‌ودومين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران منتشر می‌شود.

حميدرضا شكارسری، شرحی بر اين تركيب‌بند دارد كه در روز 21 فروردين  سال گذشته در روزنامه اطلاعات منتشر شده است؛ در اين شرح آمده است: «روی هم رفته كليت پانزده‌بند عاشورايی مورد بحث حركتی رو به سوی بيرون از متن دارد و جزء متون كاربردی، توصيفی، ايجابی قرار می‌گيرد. اگرچه توان شاعر در ايجاد خود‌بسندگی زبان، همانگونه كه ذكر شد، تقريباً در كل بندها، به صورت جريانی پيوسته و حاكم، كم و بيش نمود يافته است».

گرمارودی هم‌چنين چاپ دوم «غوطه در مهتاب»، ويراست دوم مجموعه داستان‌های اسلامی با عنوان «در مسلخ عشق» و چاپ دوم كتاب «دگرخند» را نيز برای ارائه در نمايشگاه كتاب در دست انتشار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما