تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۲۷
۰
کد مطلب : ۵۹۴۸

مسلمانان روسيه ميلاد پيامبر اسلام(ص) را گرامي داشتند

مسلمانان روسيه ميلاد پيامبر اسلام(ص) را گرامي داشتند
به گزارش خیمه، رئيس شوراي مفتي‌هاي روسيه به عنوان عالي‌ترين نهاد اسلامي اين کشور در پيامي به مسلمانان، ضمن تبريک اين روز بزرگ و خجسته، آنها را به وحدت و پيروي از فرمايش‌هاي نبي‌اکرم(ص) و قرآن کريم دعوت کرد.

در پيام "راويل عين الدين" با اشاره به اينکه دين اسلام در قرن اول هجري قمري به يک دين جهاني تبديل شد، براساس اطلاعات حدود يک سوم کشورهاي جهان را کشورهاي اسلامي تشکيل مي دهند که در آنها از دستورات قرآن کريم پيروي مي شود.

وی در پيام خود همچنين گفته است که جهان اسلام هر روز متحدتر و منسجم‌تر شده و به يک مجموعه واحد در مناسبات بين‌المللي تبديل مي‌شود.

رهبر مسلمانان روسیه افزود: «نياز به وحدت، انسجام و همبستگي که مختص امت اسلامي است بايد هرچه بيشتر ميان ملت‌هاي مسلمان افزايش يابد.»

رئيس شوراي مفتي هاي روسيه در پيام خود بر لزوم پيروي از فرمايشات قرآن کريم،احکام اسلامي و سنت پيامبر اسلام (ص) تاکيد کرد.

عيد ميلاد نبي اکرم(ص)، در مناطق مختلف فدراسيون روسيه جشن گرفته مي شود و در مسکو مسلمانان با اجتماع در مسجد جامع اين شهر با برپايي مراسم ويژه اي اين روز را گرامي داشتند.

در اين مراسم بيش از 30 هزار نفر از مسلمانان روسيه و کشورهاي ديگر ساکن مسکو شرکت کردند.

در گزوزني، پايتخت جمهوري مسلمان‌نشين چچن نيز هزاران
نفر از مناطق مختلف اين جمهوري در مسجد جامع گروزني گرد آمده و در مراسم باشکوه عيد ميلاد پيامبر اسلام(ص) که با حضور "رمضان قادراف"، رييس جمهوري چچن و جمعي از علماي اسلامي اين منطقه برگزار شد،شرکت کردند.

در ميدان مرکزي اين شهر نيز مردم با جشن و سرور اين روز را گرامي داشتند.

به دستور رئيس‌جمهوري چچن، به نوزادان چچني که در اين روز متولد شوند و نام محمد براي آنها انتخاب شود، پنجاه هزار روبل (يکهزار و 700 دلار) پاداش نقدي اهدا مي‌شود.

مسلمانان جمهوري باشقيرستان نيز با برپايي مراسم باشکوه در مساجد اين جمهوري مسلمان نشين، عيد ميلاد ختمي مرتبت حضرت محمد مصطفي (ص) و آغاز هفته وحدت را گرامي داشتند.

"نورمحمد نعمت الدين"، مفتي باشقيرستان در مراسمي در مسجد جامع "اوفا" مرکز اين جمهوري ، ضمن تبريک اين روز بزرگ به مسلمانان، آنها را به پرهيز از تفرقه و پيروي از فرمايشات نبي اکرم (ص) دعوت کرد.

در جمهوري تاتارستان هم مسلمانان از ساعات اوليه بامداد امروز با اجتماع در مسجد "قول شريف" قازان، ميلاد پيامبر اسلام را گرامي داشته و اين روز ر ا به يکديگر تبريک و تهنيت گفتند.

در روسيه بيش از 20 ميليون مسلمان بسر مي برند که بيشتر در مناطق قفقاز شمالي، ولگا و مناطق مرکزي روسيه ازجمله مسکو ساکن هستند؛ در اين کشور بيش از هفت هزار مسجد وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما