تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۰۵
۰
کد مطلب : ۴۳۹

شعرخواني شاعران عاشورايي در بين الحرمين

شعرخواني شاعران عاشورايي در بين الحرمين
به گزارش خیمه، کربلاي حسيني در ايام سوگواري محرم و صفر امسال پذيراي کارواني از شاعران ايراني خواهد بود که در برنامه اي ويژه يک شب شعر عاشورايي را در بين الحرمين برگزار خواهند کرد.
اين کاروان از 23 تا 30 بهمن امسال (4 تا 11 صفر) به کشور عراق اعزام مي شوند.

 کاروان 40 نفري شاعران ايراني در مدت يک هفته اقامت در عراق علاوه بر اين شب شعر به احتمال فراوان شب شعري را نيز در نجف اشرف و در جوار حرم حضرت علي (ع) برگزار خواهند کرد. 

اين کاروان که از سوي ستاد برگزاري شب هاي شعر عاشورا در شيراز و با همکاري سازمان حج و زيارت استان فارس تشکيل شده است به طور اختصاصي به شاعران عاشورايي اختصاص دارد و هماهنگي هاي لازم در عراق براي برگزاري اين شب شعرها در حال انجام است. 

در کاروان شاعران ايراني احتمالا چهره هايي چون محمود اکبرزاده ، محمد علي مجاهدي ، جواد محقق ، احد ده بزرگي ، سعيد بيابانکي ، سيد اکبر ميرجعفري و... حضور خواهند داشت ، اما بيش از 20 نفر از اين افراد را شاعران جوان تشکيل مي دهند. 

در اين شب شعرها علاوه بر شاعران ايراني ، شاعران عرب و عراقي نيز حضور خواهند داشت که تا کنون اسامي شاعران حاضر در اين مراسم از کشور عراق قطعي نشده است.
 
کاروان شاعران ايران پس از يک هفته حضور در کربلا و نجف به محض ورود به ايران در حالي که غبار حرم حسيني را بر تن دارند، شب هاي شعر عاشورا را در شيراز و در روزهاي اول و دوم اسفند برگزار مي کنند. 

مسووليت هماهنگي اجرايي اعزام کاروان شاعران ايراني به عتبات عاليات و برگزاري شب شعر عاشورايي در بين الحرمين حضرت امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) با سيدمحمد امين جعفري ، شاعر جوان شيرازي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما