تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۲۱۹۹
در قدیمی‌ترین جریان مردمی شعر عاشورایی کشور؛

کمیل کاشانی برگزیده بیست و نهمین شب شعر عاشورایی کشور شد

کمیل کاشانی برگزیده بیست و نهمین شب شعر عاشورایی کشور شد
بیست و نهمین دوره از شب شعر عاشورایی شیراز با حضور جمع زیادی از شاعران و مداحان برجسته کشور وعلاقه‌مندان شعر آیینی و بیش از ۲۸۰ شاعر عاشورایی، ۱۳ تا ۱۵ آذرماه به مدت سه روز در تالار شهید دستغیب دانشگاه شیراز برپا شد.

دبیرخانه بیست و نهمین دوره شب شعر عاشورایی کشور با بررسی حدود ۶۱۴ اثر با موضوع حضرت فاطمه صغری(س)، دختر امام حسین(ع) که به‌ عنوان موضوع محوری همایش انتخاب شده بود، آثار۴۰ شاعر را به‌ عنوان آثار برگزیده این دوره معرفی کرد و صاحب آثار طی دو شب اجرای شب شعر، شعرهای برگزیده را برای علاقه‌مندان خواند.

محمود شریفی، متخلص به کمیل کاشانی، رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان نیز در این همایش سه‌روزه به‌عنوان یکی از شاعران برگزیده این دوره، به شعرخوانی و نوحه‌سرایی پرداخت.

در این شب شعر عاشورایی، موضوع محوری بود و شاعران عاشورایی در این باره به سرایش اشعار و شعرخوانی پرداختند.

برگزاری کارگاه‌های نقد اشعار از جمله برنامه‌های جنبی این همایش شب شعر بود.

در پایان این مراسم، موضوع سی‌امین دوره شب شعر عاشورا نیز توسط دبیر این نشست اعلام شد و مقرر شد شاعران در سال ۹۴ با موضوع «حضرت امام حسین (علیه‌السلام) و فضایل ایشان» شعرهای عاشورایی خود را بسرایند.

مجموعه اشعار برگزیده در هر دوره در کتابی گردآوری و منتشر می‌شود و تاکنون ۸۲ جلد کتاب از آثر برگزیده توسط دبیرخانه این همایش منتشر شده است.

یادآور می‌شود، شب شعر عاشورای شیراز، قدیمی‌ترین و ادامه‌دار ترین جریان مردمی شعر عاشورایی در ایران است که ۲۹ سال پیاپی و بدون هیچ‌گونه کمک دولتی، یک هفته مانده به اربعین حسینی(ع) در شهر شیراز برگزار می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما