تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۱۷
۱
۰
کد مطلب : ۴۲۲۲
فرمانده انتظامي تهران بزرگ:

مناطقی که اقدام به قمه‌زنی می‌کنند، شناسایی شدند

مناطقی که اقدام به قمه‌زنی می‌کنند، شناسایی شدند
به گزارش خیمه، سردار عزيزالله رجب‌زاده افزود: «قمه‌زني ممنوع است و با كساني كه اقدام به قمه‌زني مي‌كنند،برخورد خواهيم كرد و تا به حال كسي در اين ارتباط دستگير نشده و افرادي كه اقدام به قمه‌زني مي‌كنند، تعدادشان كاهش يافته است.»

وی استفاده از آلات موسیقی، حمل شمایل و نصب شمایل امامان در اطراف هیات ها و راه‌اندازی کاروان‌های علم کشی را ممنوع اعلام کرد و بیان کرد: « با علم‌هايي كه عرض زيادي داشته باشند برخورد خواهد شد. همچنين كاروان‌هاي علم‌كشي در سوم و هفتم شهادت امام ممنوع است.»

فرمانده انتظامي تهران بزرگ تصریح کرد: «ستادی در شورای شهر تهران برای برگزاری ماه محرم تشکیل شده است که این ستاد شامل سه کمیته امنیت و انضباط، تبلیغات و پشتیبانی است.»

سردار رجب‌زاده از همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، شهرداری و نیروی انتظامی در این ستاد خبر داد و گفت: «هر کدام از این کمیته ها وظیفه خاص خود را دارند. به عنوان مثال، كميته پشتيباني اين ستاد در برنامه‌ريزي به عمل آورده عكس‌هاي شهداي هيات‌ها و تصاوير بين‌الحرمين را جايگزين شمايل منتسب به ائمه(ع) خواهد كرد.»

وی با بیان اینکه «با تكيه‌هايي كه در معابر ايجاد راهبندان و ترافيك كنند برخورد خواهيم كرد»، افزود:  «تلاش پليس براي برگزاري با شكوه‌تر مراسم عزاداري است و برخورد پليس در زمينه تخلفات هيات‌ها ارشادي خواهد بود.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: «در تهران 8 هزار هیات وجود دارد که رؤسای کلانتریهای مناطق مختلف تهران اقدام به هماهنگی‌های لازم و ساماندهی این هیئت‌ها با کمک همیاران پلیس کرده‌اند.»

سردار رجب‌زاده بیان کرد: «براي همكاري و ايجاد نظم در اين 8 هزار هيئت دو نفر هميار محرم تعيين شده است كه توسط كلانتري‌هاي هر حوزه سازماندهي، آموزش و توجيه شده‌اند.»

وی خاطرنشان کرد: «همياران پليس در دهه اول محرم با پليس همكاري خواهند كرد و رابط ما و هيات‌ها خواهند بود و اقدامات انضباطي پليس را در هيئت‌ها به اجرا خواهند گذاشت.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همچنین در ایام محرم طرح تشدید اقدامات ترافیکی را خواهیم داشت و محدودیتهایی در اطراف دسته های عزاداری به اجرا گذاشته می شود که این محدودیتها در روزهای قبل از عاشورا و تاسوعا تصویب خواهد شد.

سردار رجب‌زاده با تشکر از مسئولان هیات‌ها افزود: «سال گذشته همكاري خوبي بين پليس و مسئولان هيات‌ها وجود داشت و نظم و انضباط مناسبي برقرار بود؛ امسال نيز با توجه به جلسات انجام شده شرايط بهتري را خواهيم داشت.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

سلام بد نيست در كنار نظر اين فرمانده انتظامي نظر يك مرجع تقليد را هم قرار مي داديد. ايت الله وحيد خراساني به خدشه وارد كنندگان به عزاداري امام حسين اخطار داد. اصل خبر را شيعه نيوز و برخي ديگر از سايت ها آورده اند. يا علي