تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۷:۴۸
۰
کد مطلب : ۳۹۲۱

روحاني شيعه توسط نیروهای وهابی عربستان بازداشت شد

روحاني شيعه توسط نیروهای وهابی عربستان بازداشت شد
به گزارش خیمه، منابع آگاه از عربستان سعودی خبر دادند که علت بازداشت سید مصطفی قزوینی برگزاری مراسم دینی در مسجدالنبی(ص) و در کنار قبرستان بقیع بوده است.

 پس از بازداشت سید قزوینی، تعداد بسیار زیادی از شیعیان کشورهای مختلف اسلامی مقابل مقر هیأت امر به معروف و نهی از منکر جمع شده و خواستار آزادی فوری وی شدند؛ نیروهای عربستانی هم که خود را به‌شدت زیر فشار می‌دیدند، به ناچار فورا وی را آزاد کردند.

شاهدان عینی در این باره افزودند: «در حالی که سید مصطفی قزوینی در حال برگزاری مراسم بود، نیروهای وهابی چندین بار تلاش کردند مراسم را به هم بریزند، اما وی به سخنرانی خود ادامه داد و همین امر موجب بازداشت و انتقال وی به مقر هیأت امر به معروف و نهی از منکر شد.»

 سیدمصطفی قزوینی سال‌هاست در ایالات متحده آمریکا اقامت دارد، در حال حاضر دارای گذرنامه آمریکایی است و امسال صدها شیعه آمریکایی را به همراه خود برای ادای مناسک حج، به عربستان سعودی آورده است.

این بازداشت در حالی صورت گرفت که به‌تازگي تعدادی از چهره‌های سرشناس شیعه از جمله شیخ حسن صفار از عربستان و شیخ همام حمودی از عراق رفتار هیأت امر به معروف و نهی از منکر با شیعیان را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار دادند.
مرجع : شیعه آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما