تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵
۰
کد مطلب : ۳۴۹۳۹

جشن های مذهبی چگونه باید باشد؟

جشن های مذهبی چگونه باید باشد؟
حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در خصوص اعیاد میلاد ائمه اطهار و سرور و شادمانی بین مردم گفت: سه ماه رجب، شعبان و رمضان که از آن به عنوان فصل نیایش و معنویت یاد می کنیم از نظر سرور و شادی نیز نسبت به دیگر ماه ها برتری و ویژگی هایی دارند؛ زیرا در این ماه ها ولادت ها و مناسبت های زیادی داریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اینکه توجه به این اعیاد جنبه های سرور و شادی جامعه را تامین و  تضمین می کند بیان کرد: این سه ماه معنوی و ارزشی، اعیاد سرور و شادی مومنان است و ما به جهت اینکه می بایست ارتباط مان را با اهل بیت و ائمه اطهار زیاد کنیم باید در ولادت ائمه اطهار مسرور و شاد و در شهادت های آنان محزون باشیم.
او تصریح کرد: خوشبختانه سنت های برگزاری جشن ها، محافل، مجالس و برنامه های متنوع فرهنگی،  تبلیغی و ترویجی جزء آداب و رسومی است که در جامعه ما رواج دارد.
اسکندری گره گشایی از زندگی دیگر مومنان و خوشحال کردن آنان را مصداق سرور و شادی واقعی دانست و خاطر نشان کرد: منظور ما از جشن و شادی در مناسبتهای مذهبی صرفا برپایی مجلس و برنامه های متنوع و مفرح نیست و اگر بخواهیم به عمق سرور و شادی برسیم می بایست رفع گرفتاری از مومنین و جامعه اسلامی کنیم و بتوانیم با گره گشایی از زندگی مومنی او را خوشحال کنیم و در این صورت به سرور واقعی دست یافته ایم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در چندین استان به لحاظ بارندگی ها و سیلاب ها برای مردم ایجاد شد بهترین سرور و شادی ما در این ایام می تواند رفع گرفتاری مردم و کمک رسانی به سیل زدگان و کمک به مردمی باشد که اکنون در گرفتاری شدید بارندگی و سیل قرار گرفتند این می تواند اوج آن سرور و شادی باشد که ما در ولادت ائمه اطهار باید به آن توجه کنیم.
او برپایی جشن های اعیاد میلاد در بقاع متبرکه را مردمی خواند و افزود: ما به عنوان یک دستگاه بیشتر سعی بر تشویق و ترغیب برگزاری این جشن ها در بقاع متبرکه داریم که توسط خود مردم و هیئت امناء و مدیران اجرایی بقاع برنامه ریزی می شود و ما فقط پشتیبانی و نظارت می کنیم.
اسکندری ابراز داشت: این برنامه ها همیشه به فراوانی در این اماکن وجود دارد و ما معتقدیم خود مردم باید برنامه ریزی و تصدی گری کنند و ما جنبه پشتیبانی و تشویق و نظارت را دنبال می کنیم.
 
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما