تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۵
۰
کد مطلب : ۳۴۹۳۳

تجلیل از ۴ مداح جانباز در خانه مداحان

تجلیل از ۴ مداح جانباز در خانه مداحان
مراسم هفتگی جامعه مداح مرکزی (خانه مداحان اهل‌البیت (ع)) امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین‌ماه همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با بزرگداشت حاج علی آهی و حاج نادعلی کربلایی و همچنین تجلیل از چهار جانباز؛ حمید رمضان پور، محمدعلی یادگاری، حسین باشی و احمد شیرین در حسینیه حضرت فاطمه ام البنین(س) برگزار شد.
 

 
در این مراسم مدیحه‌سرایان درباره اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت عباس(ع) به سرودخوانی پرداختند.
همچنین یدالله بهتاش، مداح اهل‌بیت(ع) در این مراسم با اشاره به اینکه مداحان در مدیحه‌سرایی و پرداختن به ویژگی‌های ظاهری حضرت عباس(ع) باید عبادت و اطاعت از امام ایشان را مدنظر قرار دهند، اظهار داشت: چشم و روی زیبا و یا بازوان تنومند این روزها در جامعه بسیار است اما این مؤلفه‌ها، حضرت عباس(ع) را مطرح نکرد بلکه در ابتدا عبادت بالای ایشان، عباس(ع) را نمونه ساخت.
 

 
وی ادامه داد: در زیارت‌نامه حضرت عباس(ع) می‌خوانیم: « السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ» یعنی ایشان عبد صالح خداوند بودند که در نقلی بعد از واقعه عاشورا آمده است که فردی را سیه چهره در کوفه مشاهده کردند که یکی از آشنایانش از وی سؤال کرد: چرا چهره‌ات این‌گونه ضایع‌شده است؟ نقل کرد: که من در واقعه عاشورا حضور داشتم، پس از اتمام نبرد بنا شد هر فردی سر از پیکر یکی از افراد سپاه حسین بن علی(ع) جدا کند، من نیز سر فردی را جدا کردم که پیشانی‌اش جای مهر داشت، حال هر شب خواب او را می‌بینم که من را به آتش می‌اندازد، آن فرد سؤال کرد: نامش را می‌دانی؟ گفت: او را عباس بن علی(ع) می‌خواندند.
بهتاش اضافه کرد: این روایت نشان‌دهنده عبادت فراوان حضرت عباس(ع) است که باید در مدیحه‌سرایی‌ها و نوحه‌ها مدنظر قرار گیرد.
این مداح اهل‌بیت(ع) گفت: دومین ویژگی حضرت عباس(ع) که باید توسط مداحان مطرح شود، معرفت بالای ایشان نسبت به امام زمان خود بود، ایشان درحالی‌که بسیار شجاع بودند، زمانی که مشاهده کردند همه در حال رفتن به میدان هستند، نزد امام حسین(ع) برای اذن به میدان رفتند اما زمانی که امام اجازه ندادند، دست روی دست گذاشتند و ادب کردند و تا زمانی که امام اجازه ندادند، به میدان نرفتند.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: « بَعْضُکُمْ أَکْثَرُ صَلاَةً مِنْ بَعْضٍ وَ بَعْضُکُمْ أَکْثَرُ حَجّاً مِنْ بَعْضٍ وَ بَعْضُکُمْ أَکْثَرُ صَدَقَةً مِنْ بَعْضٍ وَ بَعْضُکُمْ أَکْثَرُ صِیَاماً مِنْ بَعْضٍ وَ أَفْضَلُکُمْ أَفْضَلُ مَعْرِفَةً؛ برخی از شما بیش از بعضی دیگر اهل نماز هستید؛ و بعضی از شما بیشتر اهل حج و بعضی بیشتر صدقه می‌دهید. و برخی بیشتر از برخی دیگر روزه می‌گیرید و (باوجود همه این‌ها) بهترین شما، آن‌هایی هستند که معرفت بهتری دارند.»
بهتاش گفت: امروز امام زمان (عج)  غایب است اما نایبانش حضور دارند باید مطیع آن‌ها باشیم و اگر می‌گویند ضروری و صلاح است که کالای ایرانی خریداری کنیم نباید اما و اگر بیاوریم.
این مداح اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه سومین ویژگی رفیع حضرت عباس(ع) شجاعت است، افزود: ایشان در جنگ صفین زمانی که تنها ۱۵ سال داشتند به میدان نبرد با نیروهای معاویه رفتند با کشتن آنان قدرت و توان خود را نشان دادند و در واقعه کربلا ایشان ۳۵ ساله بودند و شجاعت‌های بسیاری نشان دادند.
در پایان این مراسم، به مناسبت روز جانباز از ۴ ایثارگر عرصه مداحی کشور؛ حمید رمضان پور، محمدعلی یادگاری، حسین باشی و احمد شیرین با اهدای هدایایی و طاق‌شال تجلیل و تقدیر شد.
 



 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما