تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
۰
کد مطلب : ۳۴۰۱۷

دکتر سنگری، دبیر علمی شمس: نشست شمس 2 به زودی برگزار می‌شود

دکتر سنگری، دبیر علمی شمس: نشست شمس 2 به زودی برگزار می‌شود
بنیاد دعبل: در ادامه مجموعه جلسات شورای مشورتی ستایشگران(شمس)، پیش‌نشست شمس(2) امروز 22 آبان‌ماه برگزار و مذاکراتی میان اعضا و سرگروه‌های کارگروه‌های مشخص شده صورت پذیرفت و جهت هماهنگی نشست آتی مجموعه مباحث و مشورت‌هایی انجام گرفت.
دکتر محمدرضا سنگری، دبیر علمی شورای مشورتی ستایشگران(شمس) در گفت‌وگو با سایت دعبل از کم و کیف برگزاری نشست مذکور سخن گفتند.
 
جناب آقای دکتر، در جلسه امروز شمس چه گذشت؟
نشستی که امروز در بنیاد دعبل برگزار شد ادامه نشست نخستی بود که پیش از این تحت عنوان شورای مشورتی ستایشگران(شمس) برگزار شد. در نشست قبلی این شورا 27 موضوع احصاء و مشخص شد و ما در 8 کمیسیون آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. در جلسه‌ای که امروز برگزار شد سخن از این رفت که برای برگزاری دومین نشست شمس چه باید کرد، در نتیجه مشخص شد که سرگروه کارگروه‌ها خود، نشست‌هایی پیش از برگزاری دور دوم شمس داشته باشند که در مقوله‌های هشت‌گانه‌ای که در مورد آنها بحث و تبادل نظر می‌کنیم صورت گیرد، مقوله‌هایی چون پژوهش، رسانه، آموزش، شعر، حقوقی، اجتماعی، منزلت مداحان و غیره، تا زمینه برای نشست دوم فراهم شود که انشالله در روز دهم ربیع‌الثانی برگزار خواهد شد.
 
ارزیابی شما از اعضا و افرادی که در نشست امروز حضور داشتند و موضوعات مطرح شده چیست؟
مجموعه‌ای که در این مجمع حضور دارند چهره‌های شاخص و برجسته‌ای هستند که همه آنها را در عالم مداحی می‌شناسند. این بزرگان چند ویژگی مهم و حائز اهمیت دارند، از جمله اینکه در مباحث نظری مداحی ورود دارند و مباحث علمی را می‌شناسند، بسیاری از آنها صاحبان تالیف و تدریس هستند و کارهای مطالعاتی و پژوهشی دارند و با این حوزه نا آشنا و غریبه نیستند. لذا قرار شد که سرگروه‌های کارگروه‌های موجود، پژوهش‌هایی صورت دهند و به ما خط بدهند که در آینده به چه موضوعاتی برای مداحان و ذاکران نیاز خواهیم داشت، یا مشخص نماییم چه پژوهش‌هایی لازم است در حوزه مداحی و ذاکری اتفاق بیفتد یا چه عناصر بازدارنده و خطرگاه‌هایی پیش روی عالم مداحی و ذاکری وجود دارد که همه اینها را در نشست دوم شمس مطرح و بررسی خواهیم کرد. خوشبختانه عزیزان شرکت‌کننده در این نشست، بسیار مجد، کوشا، معتقد و تلاشگر هستند.

گفتنی است نشست افتتاحیه شورای مشورتی ستایشگران(شمس) پنجم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بنیاد دعبل خزاعی برگزار و طی آن، کارگروه‌های چندگانه معین و مسئولیت‌های آنها مشخص شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما