تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
۰
کد مطلب : ۳۳۰۷۳

ششمین سوگواره استانی تعزیه در کرمان برگزار می شود

ششمین سوگواره استانی تعزیه در کرمان برگزار می شود
وحید محمدی عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری ششمین سوگواره استانی تعزیه استان کرمان در روستای ده زیار اظهار داشت: تعزیه یک هنر مردمی است و پنج دوره سوگواری استانی تعزیه در روستایی ده زیار برگزار شده و ششمین دوره آن از تاریخ 31 خرداد ماه الی 8 تیرماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: ما به عنوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی از حیث اجرایی برای خود متصور نیستیم و فقط حمایت و کمک می کنیم تا این هنر در استان کرمان جایگاه خود را به دست آورد.
محمدی بیان کرد: تعزیه جزء اصیل ترین و پر سابقه ترین هنرهای ایرانی و اسلامی در کشور است و این هنر در استان کرمان سابقه طولانی دارد.
وی تصریح کرد: هنر تعزیه سابقه طولانی و نقش برجسته ای در ماندگار کردن فرهنگ عاشورا و واقعه کربلا داشته و جزئی از فرهنگ اسلامی و ایرانی ما است و طبیعتا این هنر به بالندگی تئاتر در کشور و استان کرمان کمک کرده است.
معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و اشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: جلوه های هنری که در عرصه تعزیه است کمک می کند وقایع مذهبی از جمله کربلا و عاشورا به نوعی معرفی شوند.
محمدی با شاره به اینکه سعی داریم هنرهای آیینی و سنتی را تقویت کنیم، ابراز داشت: در استان کرمان به دنیال ایجاد ساختاری هستیم تا بتوانیم بحث های آموزش، شناسایی هنرمندان تعزیه و ثبت گروه ها و ... را سرلوح کار خود قرار دهیم.
وی عنوان کرد: هنرمندان تعزیه یک سرمایه برای ما در سطح استان محسوب می شوند و آنها میراثی دارای مهارت و فنون هستند و باید همه آنها را قدر بدانیم.
محمدی بیان داشت: به برکت برگزاری چند دوره سوگواره هنرمندان در کنار یکدیگر قرار می گیرند و ما به استعدادیابی توجه ویژه داریم و نباید از کیفیت آیین های سنت ما کاسته شود و وظیفه داریم از این میراث حمایت کنیم.
معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: در حوزه تعزیه سعی داریم نهادهای مختلف را به کار گیریم تا بتوانیم حمایت های اساسی از این بخش داشته باشیم، همانطور که تعزیه هنر مردمی است حمایت های آن هم باید مردمی باشد.
وی اظهار کرد: از تشکیل موسسات هنری در حوزه تعزیه در سطح استان حمایت و از راه اندازی شعبه انجمن ایرانیان در کرمان استقبال می کنیم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما