تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
۰
کد مطلب : ۳۳۰۲۲

هیئت‌های مذهبی توسعه آموزش‌های قرآنی را در برنامه قرار دهند

هیئت‌های مذهبی توسعه آموزش‌های قرآنی را در برنامه قرار دهند
رضا معممی مقدم در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان ملایر رویکرد سازمان تبلیغات را افزایش مشارکت اجتماعی و فرهنگی مردم در خدمات اجتماعی عنوان کرد.

وی گفت: یکی از مسائلی که در ماه رمضان امسال بروز و ظهور بیشتری داشته افزایش مشارکت مردم در رفع مسائل و ‌مشکلات اجتماعی از جمله آزادی زندانیان، تقبل هزینه‌های درمان نیازمندان، سرپرستی کودکان بی‌سرپرست، تأمین مسکن و خوراک مستمندان و دیگر امور بوده است.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری مبنی بر اینکه کارهای اجتماعی باید به خدمات اجتماعی متصل شود، ‌گفت: مساجد و هیئت‌های مذهبی با رشد چشمگیر محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان امسال کارکرد محسوس و ویژه‌ای در سطح جامعه داشته‌اند.
وی با بیان اینکه نسخه شفابخش بشریت تمسک به قرآن کریم است، افزود: قرآن کریم نسخه ای بی‌بدیل و شفابخش برای نجات جوامع بشری و اصلاح روش‌های زندگی است و انسان را به استوارترین راه رهنمون می‌کند.
معممی مقدم بابیان اینکه قرآن پیش از این که کتاب ۱۴ قرن گذشته باشد؛ کتاب این عصر و عصرهای آینده است، گفت: احترام به قرآن و التزام به دستورات قرآن کریم و به کار بستن تعالیم آن راه نجات بشریت از تباهی است.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بیان ساده و متقن قرآن کریم برترین راهنما برای همه سطوح جامعه است و باید با نگاه عالمانه، وسیع، گسترده و عمیق به مفاهیم قرآنی بهرمندی از آن در تمام حوزه‌ها اعم از برنامه‌ریزی، تربیتی، مشاوره‌ای و اجتماعی مدنظر باشد.
وی بابیان اینکه باید در تمام شئون معرفتی، تربیتی و مدیریتی به قرآن کریم اتکا داشت، ادامه داد: ۵۰ هزار مسجد در سراسر کشور برنامه‌های ماه رمضان را پوشش می‌دهند.
معممی مقدم با بیان اینکه در ماه رمضان امسال تعداد ۵۵ هزار و ۹۰۰ مبلغ به نقاط مختلف کشور اعزام شدند، عنوان کرد: از مجموع ۹۰ هزار هیئت مذهبی کشور ۵۴ هزار هیئت برنامه‌های ماه رمضان را پوشش می‌دهند.
وی با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان تاکنون توسط این هیئت‌های مذهبی بیش از ۲۰۰ محفل انس با قرآن و ۱۳۷ جلسه تفسیری قرآن برگزار شده است، بر لزوم توسعه آموزش‌های قرآنی از طریق هیئت های مذهبی تاکید کرد.
مدیر کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی کشور همچنین پس از این نشست از خانواده شهید مفقودالاثر شعبان رضایی سرکشی کرد و سپس به دیدار آزاده ملایری علی رضایی رفت.
معممی مقدم در برنامه دیگری از خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان ملایر شهیدان ابراهیم خانی و شاملو تجلیل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما