تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۱۶
۱
۰
کد مطلب : ۳۰۶۷

نخستين کتاب درسی اسلامی در آلمان چاپ شد

نخستين کتاب درسی اسلامی در آلمان چاپ شد
به گزارش خيمه، انتشارات کوزل، نخستين کتاب آموزش معارف اسلامی در مدارس آلمان را که با نام سفیر توسط سه اسلام شناس آلمانی و برای کودکان و نوجوانان دانش آموز تاليف شده وارد بازار کتاب اين کشور کرد.

 وزرای ايالتی فرهنگ در بایرن، برمن، نيدرزاکسن و نوردهاین وستفالن مجوز استفاده از اين کتاب را که تهيه آن سه سال به طول انجاميده، در مدارس صادر کرده‌اند.

کتاب سفير برای دانش‌آموزان مقطع راهنمايی تحصيلی و در 15 فصل طراحی شده و به مفاهيم پايه اسلامی می‌پردازد.

اصول دين، زندگی پيامبر(ص)، تاریخ قرآن و مسائلی مانند حقوق کودکان و مسئوليت‌های اجتماعی از ديدگاه اسلام از جمله مطالب عنوان شده در اين کتاب هستند.

 کتاب آموزشی ويژه دوره دبيرستان نيز با همين عنوان در حال طراحی است؛ اين کتاب رويکرد نوينی به دين اسلام داشته و تلاش می کند مفاهيم دين اسلام را از بين موضوعات فراموش شده به متن جامعه آلمان بازگرداند.

هری هارون بهر، استاد دانشگاه نورنبرگ و مدير دوره‌های آموزش عقايد اسلامی، معتقد است اين کتاب قصد ندارد در دانش آموزان باور تازه‌ای ايجاد کند، بلکه هدف آن نحوه کنار آمدن با عقايد ديگر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

احتمالا" در آینده ایی نه چندان دور مجبور خواهیم شد کتب دینی که آلمانها برای مدارس مسلمان نوشته اند را ترجمه ودر مدارس خودمان بکار بریم زیرا محتوای کتب ایرانی بسیارضعیف و بدون ساختارمیباشد.